2012. június 6., szerda

Éteri szépség


Színházfüggő vagyok (ezen belül musicalfüggő), gyakorlatilag mindenevő a kultúra területén, de van egy műfaj, amit ki nem állhatok: a balett. Nekem nagyon művi, mesterkélt. Egyáltalán nem köt le, hidegen hagy.
Ráadásul nőként meg kell jegyeznem: semmi férfias nincs azokban a pasikban, akik harisnyában ugrálnak a színpadon (az egyetlen hímnemű, akit el tudok viselni harisnyában az Errol Flynn a Robin Hoodban - még annyi évtized után is sugárzik a vászonról!).
A fekete hattyú című film zseniális (bár kicsit beteg), Natalie Portman megérdemelten kapott érte Oscar-díjat (nem mellesleg lenyúlta magának a legjobb pasit a filmben), de nem csökkentette ellenérzésemet a műfaj iránt.
De egy valamit el kell ismernem: a balerinák éterien szépek. Tönkre is vágják magukat érte: már kiskoruktól szigorúan gyakorolnak, gyakorolnak és gyakorolnak. Aztán a sok szenvedésből (vérből, verítékből) megszületik a csoda: ragyognak a színpadon. Néhány évig. Na ez az igazi rock and roll szerintem: éljünk rövid ideig, de éljünk rendesen! (a színpadi létre céloztam természetesen).
A balerináknak néhány szép adódik tehát, de van, akinek a neve fenn marad. Néha teljesen más műfajban.
A habcsóktortát Anna Pavlováról, egy balerináról nevezték el (ha nem lennék torna után és nem lennék hullafáradt most utána néznék a pontos történetnek, de tekintettel a mentő körülményekre, ezt most kihagyom, akit érdekel, vesse rá magát a Google-ra.). Ha megnézzük a fenti képet (és eltekintünk zsenge fotóművészi tehetségemtől), akkor nem is kell magyarázni, miért. Ne is magyarázzuk, csodáljuk!


Epres Pavlova torta
Hozzávalók:
- 4 db tojásfehérje
- 25 dkg porcukor
- 1 evőkanál kukorciakeményítő
- 1 evőkanál citromlé
- 1/2 teáskanál vaníliakivonat
A tetejére:
- 4 dl tejszín
- 25 dkg eper
A sütőt 150 fokra előmelegítjük. A tojásfehérjét a citromlével lágy habbá verjük, majd óvatosan elkezdjük evőkanalanként hozzáadagolni a porcukrot (kivéve egy evőkanálnyit), közben folyamatosan verjük tovább a habot, egészen addig, amíg olyan keménnyé, fényessé nem válik, hogy szinte vágni lehet (nekem közelítő fogalmam nem volt róla, mikor jó, ezért a kinyilatkoztatás módszerét alkalmaztam: egyszer csak kinyilatkoztam, hogy most jó). Az utolsó kanál cukorhoz hozzákeverjük a keményítőt és a vaníliát, majd lassan, vigyázva, hogy a habot össze ne törjük, beleforgatjuk a habcsókalapanyagba. Sütőpapírra egy tortaformából kört rajzolunk, és ráhalmozzuk a masszát. A sütőt visszavesszük 110 fokra, majd 60-70 perc alatt megsütjük a tortát, majd az elzárt sütőben hagyjuk kihűlni.
A tejszínt kemény habbá verjük, ráhalmozzuk a habcsóktortára, és gyümölccsel díszítjük.

A recept Tücsökbogártól származik (megköszönném, ha valaki megosztaná velem, hogyan tudom beilleszteni a bloghivatkozást, nekem valahogy nem sikerül, de hát köztudottan műszaki antitalentum vagyok)


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése