2012. július 24., kedd

Cukk?Ki?Ni!

Látszik a kenyéren, hogy cukkini van benne? Ugye, hogy nem igazán?
Na de, hogyan került a kenyér az asztalra?
Úgy kezdődött, hogy a lecsós husihoz kellett vennem cukkinit. Már korábban kinéztem magamnak EZT a receptet. Soha nem ettem még cukkinis kenyeret, ezt ki kellett próbálnom! A lecsóhoz úgyis kell, veszek három cukkinit és két ételt ütök egy csapásra. Na most, tudni kell, hogy én eddig még nem ettem cukkinit. Valahogy kimaradt. Az hagyján, de még nem is vettem, fogalmam sem volt róla, hogyan néz ki (pedig rá akartam guglizni, de természetesen elfelejtettem, akkor jutott eszembe, amikor már ott álltam a zöldséges előtt). Tehát megvettem minden mást, amit akartam, majd kedvesen mosolyogva rákérdeztem az eladónál: cukkini van? Válasz: természetesen, ott van előtted. Így kerültem testközelbe a cukkinivel. Nem voltam beájulva a kicsikéktől, de hát, egyszer minden ízt fel kell fedezni, ennek most jött el az ideje, hajrá Zsuzsi, cukkinire fel!
Szerencsémre bele volt írva a receptbe, hogy mit kell kezdeni vele (hámoz, reszel), különben nagy bajban lettem volna. Azt még el kell mesélnem, hogy az első találkozásom a sütőtökkel nem sikerült túl jól: mivel nem volt beleírva a receptbe, ezért nem hámoztam meg, így tettem bele a süti tésztájába. Képzelhetitek..Azóta mindig rettegek attól, hogy így járok, ezért a számomra ismeretlen zöldségek/gyümölcsök első felhasználása mindig enyhe gyomorgörccsel jár. 
Imádok különleges recepteket kipróbálni, és ennek a kenyérkének a hozzávalói bizony nagyon egzotikusak. Valami nagyon extrém ízélményre készültem, de inkább azt mondanám, hogy kellemesen édes csokis kenyér született. Érdemes kipróbálni, nagyon fincsi!
Cukkinis kenyér
Hozzávalók 2 kenyérhez
száraz hozzávalók:
- 20 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 20 dkg sima fehér liszt
- 2 tk őrölt fahéj
- 1/4 tk őrölt szerencsendió
- 1 tk sütőpor
- 1 tk szódabikarbóna
- 1/2 tk só
nedves hozzávalók:
- 2 tojás
- 7,5 dkg olaj (mérlegre műanyag kiöntőt rátesz, olajat beönt, kimér)
- 18 dkg görög joghurt (ezt nem szoktam kimérni, szemmértékkel kikanalazom a nagy dobozból)
- 6 dkg író (tej+pár csepp ecet)
- 18 dkg barna cukor
- 2 tk vaníliakivonat
- 45 dkg hámozott, reszelt cukkini
- 12 dkg durvára vágott étcsoki
Elkészítés
Kimérjük és egy nagy tálban összekeverjük a száraz összetevőket.
Egy másik tálban felverjük a tojásokat, hozzákeverjük az olajat, tejet, joghurtot, cukrot és vaníliakivonatot. Hozzáadjuk a hámozott cukkinit és a durvára vágott csokit.Elkeverjük, majd hozzáadjuk a lisztes keveréket, és alaposan összedolgozzuk.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Két kenyérformát kibélelünk sütőpapírral, és belekanalazzuk a tésztát (természetesen lehet belőle egy nagy kenyeret is sütni sütőlapon, kinek, hogy tetszik). Betoljuk a sütőbe, és kb. 50 percig sütjük (tűpróba!-a tészta közepébe beleszúrunk egy fogpiszkálót, és ha szárazon jön ki belőle, akkor jó).
A sütőből kivéve kihűtjük, majd elfalatozzuk (vaj és lekvár nem árt neki, de önmagában is finom)

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése