2012. július 27., péntek

Egy kávéházi szegleten


Szerintem már kiderült rólam, hogy nagyon szeretem a századelő (nem a mostani, az előző) világát. Az 1900-as évek elején aranykorát élte a költészet, az írók a szellemi élet motorjai voltak. Életük központja a kávéház volt, ott alkottak (egyik írónkról máig él az a legenda, hogy egy kávéházi szalvétára írta az aznapi leadandó anyagot, elküldte az újság főszerkesztőjének, aki elküldte neki a kávéházba a járandóságát), gyakorlatilag ott éltek. Aztán jött a háború, és örökre eltűnt ez a kávéházi világ.  Majd a néhány évvel ezelőtt újra kinyitották a Centrál Kávéházat, amely igyekszik megidézni ezeket az időket. Sajnos még nem volt alkalmam elmenni a Centrálba, de a nemsokára esedékes szabadságom alatt szakítok rá időt, és alaposan körülnézek benne, és természetesen jól végigkóstolom a választékot.
Tavasszal már majdnem sikerült eljutnom, de sajnos egy leadási határidő közbeszólt, ezért végül nem jött össze. Nagyon sajnáltam, mert egy egyedülálló kísérletről maradtam le: a kávéház gasztrobloggereket kért fel arra, hogy alkosson fagyikat, és a vásárlók által legjobban kedvelteket felveszik a kávéház fagyimenüjébe.
Nagy örömömre nemrég felfedeztem, hogy felkerült néhány, a Centrálban tesztelt fagyirecept IDE.
Egyszerűen muszáj volt elkészítenem! Megérte, mert nagyon finom lett! Nem ez volt az utolsó fagyi, amit elkészítettem innen..

Likőrös kávéfagyi

Hozzávalók:
- 2  evőkanál kávélikőr
- 1,5 teáskanál őrölt fahéj
- 4 tojássárgája
- 11,5 dkg cukor
- 1,2 dl kávé
- 3 dl tejszín, felverve
Elkészítés
A feketekávéból és a cukorból szirupot főzünk (tűzre feltesz, felforral, kb. 4-5 percet forral), majd hozzáadjuk a kávélikőrt, és beletesszük az őrölt fahéjat is. 
A tojássárgájákat egy üstben simára keverjük, majd vízgőz fölött hozzákeverjük a kávés cukorszirupot. Jól összedolgozzuk, majd belekeverjük az enyhén felvert tejszínt.
Mivel nekem nincs fagyigépem (és nem is tervezem, hogy veszek), ezért egy dobozba öntöttem a krémet és négy órán keresztül fél óránként jó alaposan átkevertem villával.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése