2012. július 8., vasárnap

Ír kávéfagyi
Masszív antialkoholista létemre nasiügyben rendesen fosztogatom a házibárt. Most éppen whiskeyt kellett vételeznem, mert a nosaltyn barangolva ráakadtam egy ír kávéfagyi receptre. Ír kávét "élőben"(=nem parféállagban, hanem sima kávéként) még nem ittam éppen az alkoholtartalom miatt (szerintem simán kiütném magam vele), de annyira belezúgtam a receptbe, hogy muszáj volt kipróbálnom. A parféban a kávé dominál, az alkoholt csak jelzésértékűen lehet érezni benne, nekem ízlett.

Vigyázat, nagyon tömény, nagyon sok tejszínhabbal kell enni!

Ír kávéfagyi

 Hozzávalók:
- 3 ek instant kávé
- 3 dl tejszín
- 1 tubus sűrített tej
- 1 dl whiskey (hogy mennyire nem vagyok képben alkoholügyben: atyai segítséget kellett igénybe vennem, ugyanis fogalmam sem volt, hogy a bárban rendelkezésre álló butéliák közül melyikben találom a nevezett nemes nedűt)
Elkészítés
A kávét felforraljuk a sűrített tejjel és a tejszínnel. Felöntjük a whiskeyvel. Lehűtjük, négy szuflétálkába osztjuk, egy éjszakára mélyhűtőbe tesszük. Másnap óriási mennyiségű tejszínhabot halmozunk rá (a képen csak azért van kevés tejszínhab, hogy látszódjon a fagyi is, amint végzetem a fotózással, azonnal tettem még rá egy csomó tejszínhabot), kakaóval megszórjuk.

Ugye, milyen egyszerű és nagyszerű?


Jó étvágyat!





1 megjegyzés:

  1. Mikor Írországban voltam, ott Baileys volt benne..Meg az ír kévában is.Hát elég tömény volt....

    APA

    VálaszTörlés