2012. július 2., hétfő

Kertészleány kedvence


Na, ezt az ételt nem rólam nevezték el, az biztos. Életem jelenlegi szakaszában teljesen hidegen hagy a kert, mint olyan. Még virágot sem tartalmaz, nemhogy zöldséget, gyümölcsöt. Pedig hely van, jó nagy kertünk van. Csak engem nem érdekel a kertészkedés. Még. Teljesen biztos vagyok benne, hogy 5-6 év múlva lelkesen fogok kapálni, gazolni, zöldséget-gyümölcsöt termelni.  De a jelenlegi helyzet az, hogy a jó nagy kert a legkisebb (a kutyus) felségterülete, szabadon rohangálhat benne, ott és akkor túrja fel, amikor akarja.
Mióta beállt a meleg, természetesen csak olyan főétel jöhet szóba, ami könnyű és gyorsan készen van. Ez az étel mindkét kritériumnak megfelel.

Kertészleány kedvence
 Hozzávalók:
- 30 dkg csirkemell (vagy comb)filé
- 20 dkg köles
- 5 dl alaplé (esetemben 5 dl víz + egy húsleveskocka)
- 1 vöröshagyma
- 1 csili paprika (mivel én nem szeretem az erőset, ezért 1 tk őrölt csilipaprikát használtam)
- 2 evőkanál olívaolaj (nem mértem ki, csak megborítottam az üveget)
- összesen kb. 70 dkg borsó, répa, petrezselyemgyökér (esetemben 30 dkg mirelit borsó, 2 répa, 1 petrezselyemgyökér)
- só
- kurkuma
- nagy csipet őrölt koriander
- nagy csipet őrölt fahéj
- fél citrom leve (1 tk citromlé)
- 1 csokor petrezselyem
- 1 marék sós mogyoró

Elkészítés
A csirkehúst felkockázzuk. A kölest megfőzzük az alaplében, ha kell, adunk még hozzá vizet.
Felkockázzuk a hagymát és a csilipaprikát, majd a forró olajon kissé megpirítjuk. Rátesszük a fűszereket (só, kurkuma, koriander, fahéj), átforgatjuk, majd beletesszük a felkockázott csirkehúst. Kevergetve kifehérítjük (pontosabban kisárgítjuk, hiszen a fűszerek miatt sárga színű lesz a husi) a húsdarabokat. Hozzátesszük a felszeletelt zöldségeket, pár perc múlva a borsót is, és készre pároljuk. A végén megszórjuk a felaprított petrezselyemmel, a durvára vágott mogyoróval, és összekeverjük a megfőtt kölessel.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése