2012. július 14., szombat

Lusta Zsuzsi rétese


Atyám beállított egy nagy rakás sárgabarackkal. Valamit kellett kezdenem vele. Mivel tegnap "kialkottam" magam a cappuccino tortával, ezért ma az ihlet olyan messziről kerülgetett, hogy simán elkerültük egymást. Ráadásul rajtam volt a lustaság, vagyis nem volt kedvem sok időt tölteni a konyhában. Egy gyors lepényben gondolkodtam, és eszembe jutott, hogy nemrégen láttam egy sárgabarackos lepény receptet ITT, ami gyorsan megvan.

 Nem is húzom tovább az időt, íme a recept:

Lusta asszony sárgabarackos lepénye
Hozzávalók:
- 50 dkg sárgabarack (természetesen bármilyen más gyümi is lehet)
- 50 dkg túró
- 40 dkg liszt
- 1 cs sütőpor
- 20 dkg porcukor
- 20 dkg vaj
- 4 tojás
- 2 dl tej
- 2 cs vaníliás cukor
- csipet só
Elkészítés:
A vaj felével vastagon kikenjük a nagy tepsit.
A lisztet összeszitáljuk a porcukorral, belekeverjük a sütőport, a csipet sót. Az elegy felét felét a tepsibe szórjuk egyenletesen.
A túrót rámorzsoljuk a lisztes keverékre. Erre rászórjuk egyenletesen a barackot. Majd a maradék lisztes elegyet ráhintjük a gyümire.
A tojásokat felverjük, összekeverjük a tejjel, vaníliás cukorral és a maradék felolvasztott langyos vajjal, és ráöntjük a süti tetejére.
Fél órát állni hagyjuk, majd 180 fokon kb. 35-40 percig sütjük.

Jó étvágyat, én megyek vissza lustulni!




2 megjegyzés: