2012. július 25., szerda

Madarak jönnek, madarak jönnek..

Halál! Esőt permeteznek!
Na, ez persze csak írói túlzás volt, nem a madarak miatt esik nálunk az eső, de hát valamivel fel kellett vezetnem a madártejet, nem?
A család nagy kedvence a madártej (csak hogy érzékeltessem: dupla adagot készítettem, abból szegény húgoméknak csak egy kis doboznyi jutott, a többit záros határidő alatt elpusztítottuk atyámmal).
A hétvégén első alkalommal készítettem. Hogy eddig miért nem? A galuskák miatt: tuti biztos voltam benne, hogy nem leszek képes egy galuskát kiszaggatni, és felfőzni a tejben. Mivel szépen lassan kezdek kicombosodni gasztroügyben (már nem félek attól, hogy valami nem sikerül, inkább kipróbálom mire megyünk mi ketten: a recept és én), ezért úgy éreztem, most jött el az ideje, hogy szembenézzek a mumussal: a habgaluskával. Nos, a konklúzió: nem lettek szépségdíjasak a galuskák, de sikerültek. Első kísérletnek elmentek. Atyámmal viszont közöltem, hogy a mostani madártejet ossza be egy ideig, mert túl macerás. Belenyugodott (mit tehetett volna mást, most őszintén?).
A madártej készítést a következő életképpel tudom illusztrálni: szegény atyám éppen valami B-kategóriás filmet nézett volna, de én folyamatosan hallattam a hangom a konyhában (pl: ez a nyűves galuska minden csak nem galuska, ez szétfőtt, ja, nem mégsem, minek kezdtem bele ebbe.. stb.). Szóval, jól telt a szombat délutánunk. A film és a madártej készítés is happy enddel zárult: fincsi volt és elégedett voltam a galuskák átlagos küllemével is.
Eredmény: Zsuzsi:habgaluska: 1:0! Hajrá én! (bocs, de kezd eluralkodni rajtam az olimpiai láz..)
A recept Citromhabtól

Madártej
Hozzávalók:

 - 1 l tej
- 5 tojássárgája
- 10 dkg cukor
- 2 csapott evőkanál liszt
- 1 kávéskanál vaníliakivonat
A habhoz:
- 5 tojásfehérje
- 1 kávéskanál citromlé
- 1 teáskanál cukor
- egy csipet só
A tetejére lehet tenni mandulaforgácsot, mi nem szeretjük, ezért elhagytam.

Elkészítés
A tojássárgáját, a cukrot és a sót habverővel fehéredésig verjük. Hozzáadjuk a lisztet, a vaníliakivonatot és 1 dl tejjel csomómentesre keverjük.
Kemény habbá verjük a tojásfehérjét a cukorral, a sóval és a citromlével. Felforralunk 3 dl tejet, takarékra állítjuk a lángot, és evőkanálnyi adagokat szaggatunk a tejbe a habból (na, nem tudom leírni, hogy mit műveltem szaggatás címén, remélem, minél többször készítem, annál jobban fog menni), amelyet mindkét oldalán egy-egy percig főzünk, majd szűrőkanállal kiszedjük.
Nagyobb lábasba szűrjük a visszamaradt tejet, hozzáöntjük a maradék hideg tejet és felforraljuk.
Vékony sugárban, folyamatos keverés mellett, belecsurgatjuk a tojássárgás keveréket, és besűrítjük, vigyázva, hogy ne forraljuk fel (egyszer sikerült nagyon kicsapnom a tojást, nem szeretném még egyszer átélni, ezért vigyázok).
És készen vagyunk: kihűtjük a madártejet, reáhalmozzuk véres verítékkel életre hívott habgaluskánkat, beküldjük szundizni a hűtőbe egy éjszakára (ez a méreg, nem a cián: kibírni másnap reggelig..). 
Leülünk és csak esszük, esszük, esszük..

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése