2012. szeptember 2., vasárnap

Házi meki menü álompitével

Amikor megláttam ezt a játékfelhívást, azonnal tudtam, hogy nekem ezen indulni kell! Ezúton benyújtom a pályaművemet!
Készítsünk házilag gyorskaját? Mi legyen az?
Na, ehhez egy kicsit vissza kell lépnem az időben. Nem is olyan régen a szombati napjaim a következő módon teltek: reggel felültem a vonatra, Pestre utaztam, egész nap suliban ültem. Az ELTE Astoria melletti épületében voltak az órák. A büfé borzalmas volt, ezért két lehetőség volt az ebédre: viszek magammal szendvicset, vagy beülök a szemben lévő McDonaldsba. Naná, hogy mekiztem. 2,5 éven  keresztül, folyamatosan, minden szombaton, amikor órám volt. És mindig ugyanazt: Mcchicken menü liht kólával és álompitével.  És megígértem magamnak, hogy ha egyszer vége lesz a sulinak, nem fogok gyorsétterembe járni enni, hanem megtanulok sütni-főzni. Nos, a projekt jól halad, eljött az ideje annak, hogy elkészítsem egykori kedvenc ételemet házi körülmények között. 

A menü elkészítése nem jöhetett volna létre kedvenc húgom nélkül, ezúton is köszönöm a segítséget!

Házi McChicken menü
Az első lépés a sült krumpli elkészítése volt kedvenc húgom receptje alapján. Tehát: krumplit kicsit kiváj, kivajazott tepsibe sorakoztat, sült krumpli fűszerkeverékkel megszór, fóliával lefed, sütőbe betol, kb. 20 percig süt. Fóliát leszed, anélkül süt tovább kb. 25 percig. Majd sajtszeleteket teszünk a krumplira, és addig sütjük, amíg ráolvad a sajt.
Íme a kész sült krumpli:


Ezután a zsemle került a  sütőbe. A recept természetesen Limarától.
Az eredmény:
Valamit kellene tenni a szendvicsbe, ugye, ami egészséges? Nos mi legyen az? Az én választásom a quinoára esett. Fincsi fasírt készült ennek a receptnek az alapján (mi kicsit több sajtot és fokhagymát tettünk bele).
Tehát van már sült krumplink, zsemlénk, fasírtunk, mi hiányzik még? Saláta (esetünkben boltban vett jégsaláta) és majonéz (házi: egy tojássárgájához olajat, borsot, sót, joghurtot - mivel tejföl nem volt otthon, ezért improvizálni kellett - keverünk, és hűtőbe tesszük kb. fél órára). És ennyi, készen van a házi McChicken menü!
Nem hiányzik még valami? A desszert például? Álompite megfelel?
Az almás táska receptje: 50 dkg almát megpucolunk, apró kockákra vágunk, és megszórunk cukorral. Annyi vizet öntünk rá, amennyi éppen ellepi, és megpároljuk. 1 cs pudingport elkeverünk 2 dl vízzel, és a megpárolt almához adjuk, majd sűrűre főzzük. Mivel nekünk nem volt elég édes, ezért raktunk még bele cukrot és fahéjat. 50 dkg leveles tésztát kitekerünk, és 6 részre osztjuk. Mindegyik rész egy oldalára krémet teszünk, ráhatjuk a tésztát a feléig, lenyomkodjuk, majd a másik felét ráfordítjuk, összecsipkedjük a tetején a tésztákat, a két végét behatjuk, majd a hajtással lefelé rátesszük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe (a formázás a sógoromtól, aki egykor pék volt), a tetejét lekenjük olajjal és mehet a sütőbe kb. 20 perce.
Az álompite annyiban különbözik a sima almás pitétől, hogy vaníliafagyi és csokiöntet is van hozzá.
A vaníliafagyi esetemben házi, Tücsökbogár receptje alapján.
A csokiöntet egyszerű: néhány kocka étcsokit gőz fölött megolvasztottam, és rácsurgattam a fagyira és az almás táskára.

A slusszpoén a végére: tegnap este színházban voltam, a Madách Színház vendégjátékán (Csoportterápia, nagyon jó darab, döcögősen indul, de utána nagyon jó lesz, méltán nyerte meg a musicalpályázatot!) a barátnőmmel, akivel utána ellátogattunk a mekibe (eredetileg nem volt tervezve, csak éhesek voltunk), és meglepő módon mcChicken menüt ettünk. Hát mit mondjak, a házi sokkal finomabb és kiadósabb!

Próbáljátok ki ti is!
Jó étvágyat!



 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen variálod, a lehetőségeket, mindig újat alkotsz, nagyon tetszik a blogod!!!!
    Üdv.Olgis.

    VálaszTörlés