2012. szeptember 30., vasárnap

Tortadíszítés első fokon

Hogy tetszenek a kis tortácskák? Elsőre nem rosszak, ugye? Igen, tudom, nagyon amatőr, de az enyémek, és nagyon büszke vagyok rájuk! 
Mindig ámulattal figyeltem a csodás tortakölteményeket, és egyre jobban bújt belémfelém a kisördög, hogy nekem is be kellene kukucskálnom a tortadíszítés boszorkánykonyhájába.
Nos, ahogy szoktam volt mondani, egyszer mindennek eljön az ideje. Ez az időpont hirtelen jött és váratlanul: a Chefparadénál korábban meghirdettek Kopenkával (aki nem tudja kiről beszélek, nézze meg a a facebookon az oldalát és ámuljon és bámuljon) egy tortadíszítő kurzust, de mire felfedeztem, már nem volt egy hely sem, ezért némi füstölgés után lemondtam róla. Aztán csütörtökön a facebookon megjelent, hogy felszabadult néhány hely. Nem hezitáltam sokat: azonnal jelentkeztem, így a tegnapi napot ismét kedvenc csokiműhelyemben tölhettem.
Kora reggel kíváncsisággal telve siettem a pályaudvarra. Kár volt, ugyanis késett az IC, ezért jó nagyot sprinteltem, hogy odaérjek a kurzus kezdetére. De sikerült, így újra ismerősként üdvözölhettem a cégtáblát:
És ismét a szokásos barátságos környezet és kedves mosoly fogadott:
Az adminisztrációs ügyek intézése után a világbajnok capuccinót kortyolgatva kíváncsian néztem, mi vár rám:
Némi ismerkedés után bele is vágtunk a közepébe.
Két piskótalap érkezett elém (a mellettük lévő készséget fogalmam sincs, hogy hívják, de be fogok szerezni egy ilyet, mert nagyon hasznos kis eszköz):
 Majd a csokimáz is megérkezett:
Vérbeli csokoholistaként muszáj megmutatnom a teljes mennyiséget:
A feladat egyszerűnek tűnt: a két piskótalapot krémmel megtölt, majd körben és a tetején szintén összecsokiz. Nos, egyáltalán nem volt egyszerű, de azért a végén pofás lett:
Még két ilyen szépség készült fejenként, majd hűtőbe kerültek a kicsikék:
A következőkben újraélhettük gyermekkorunkat: gyurmázás következett. Vagyis tortadíszeket gyártottunk: egy cicát fonallal és egy Forma I-es autót. Hát mit mondjak, teljesen lefáradtam: a kézügyességem köztudottan  nem verdesi az egeket, és hát legalább húsz éve nem volt gyurma a kezemben. Teljesen lefáradtam szellemileg: utoljára a matekszigorlatom készített ki ennyire. De elkészültek az első tortadíszeim:
Csak az vigasztal, hogy ennél már csak jobb lehet..
Kellőképpen kihűltek kis tortácskáink, ezért nekiálltunk elkészíteni a torta bevonatot:
A díszítőelemek elkészítése sem volt egyszerű feladat (legalábbis nekem nem), de sok segítséggel azért megszületett az első tortám:
A többiek nem először díszítettek tortát, ez meg is látszott az alkotásaikon:
Végül elkészültek a torták, doboz is került a számukra:
Így könnyen tudtam közlekedni a metrón és a vonaton, egészben értünk haza Tatabányára.
Halálosan elfáradtam (tényleg!), de nagyon örülök, hogy részt vehettem a kurzuson, ismét átléptem egy lépcsőfokot, egy olyan területen próbálhattam ki magam, ahol korábban soha nem jártam, és rájöttem, hogy ez megy nekem (pontosabban menni fog, de lényeg az, hogy már neki merek állni!).
Köszönöm Kopenka, jól éreztem magam, remélem a cupcake kurzusra is sikerül eljutnom!













12 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyos lett a cicád, nem is rossz:-)!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok az első munkáidhoz! Kitartással, gyakorlással még nagyon sokra viheted!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Zsuzsanna!
    Szeretettel várlak az Edi konyhája Enni - határok nélkül játékán, hogy megadd a feladatot! Edi
    ui. Nagyon ügyes voltál, én is tanulgatom, de komoly erőpróba!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat!
      Kedves Edi! Írtam, köszönöm, hogy szóltál!

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Szia,

    szerintem együtt voltunk ezen a kurzuson :)
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.450090291703247.102574.150251245020488&type=3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, együtt voltunk, örülök, hogy újra "találkozunk"! Megnéztem a blogodat, nagyon tetszik!

      Törlés
    2. Örülök én is a találkozásnak, véletlenül bukkantam a blogodra. Google képkeresőben bogarásztam tortadíszítő eszközök után, és láttam az egyik cicás képet. Onnan jutottam el ide :).

      Köszönöm, igyekszem :)

      Törlés
  6. Nagyon örülök, hogy jól érezted magad:)! Várlak szeretettel a cupcake órán is;)!

    Viczkó Bea (Kopenka)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm még egyszer az órát, nagyon jól éreztem magam. Novemberben sajnos nem tudok menni a cupcake órára, remélem, később lesz még kurzus!

      Törlés
  7. Kedves Zsuzsi!
    Na most megnéztelek, klassz!!!
    Csibi/Angyalszalon

    VálaszTörlés