2012. október 18., csütörtök

Boldog születésnapot, Teca!

Bármilyen hihetetlen, ez itt egy flashmob. Gasztro flashmob. Ilyen sem volt még.
Békésen ebédeltem, és néztem a facebookot, amikor feltűnt, hogy egyre többen kívánnak boldog születésnapot Tecának. Egy idő után nagyon kíváncsi lettem, ki az Teca, akinek ennyi fincsi sütit küldözgetnek. Nos, mint kiderült, ő egy bloggerina kolléganő, Lina édesanyja, akinek ma van az 50. születésnapja, és ebből az alkalomból arra kérte a bloggereket ITT, hogy segítsenek meglepni az édesanyját azzal, hogy rendeznek neki egy virtuális szülinapot, és küldenek neki egy sütit.
Teljesen meghatódtam, és elhatároztam, amint blogközelbe érek, én is hozok egy tortát a bulira. Íme:

Fahéjas-csokoládés diótorta
Hozzávalók:
- 20 dkg magas kakaótartalmú étcsoki
- 15 dkg dió
- 20 dkg cukor
- 7 tojásfehérje
- 1 tk őrölt fahéj
- csipet só
Elkészítés
A csokoládét durvára szeleteljük, a dióval és a cukor felével (én naná, hogy beletettem az összes cukrot, semmi baja sem lett) aprítógépbe tesszük és ledaráljuk (elég durvára darálni). A tojásfehérjéből a cukor másik felével kemény habot verünk. A diós-csokis morzsához hozzáadjuk a fahéjat, és a sót. Óvatosan hozzákeverjük a habot. 
A 26 cm-es tortaformát kivajazzuk, alját sütőpapírral kibéleljük. Beleöntjük a masszát, tetejét elsimítjuk (én naná, hogy nem simítottam el, és nagyon púpos lett, szerencsére a tejszínhab eltakarta ez a szépséghibát). 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük (tűpróba!). Kihűtjük a piskótát. A tetejére felvert tejszínhabot teszünk (én 5 dl-t használtam, de ez teljesen opcionális), amibe az íz kedvéért narancslikőrt teszünk.
Nagyon gyorsan elkészíthető, finom torta. Csak sajnos gyorsan fogy..
A recept INNEN

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Üdv. a buliban! Örülök, hogy itt vagy, és annak, hogy én itt lehetek köztetek, így ismeretlenül. Köszönöm a jókívánságot és a tortát! Teca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Köszönöm! Még egyszer boldog születésnapot kívánok!

      Törlés