2012. október 6., szombat

Együnk finnül!

Jelentkeztem egy játékra, amit EDI hirdetett meg. A játék lényege, hogy a másik játékostárs által meghatározott nemzet konyhájából kell elkészíteni egy ételt. Én Finnországot kaptam feladatul. Mivel gyakorlatilag semmit nem tudtam az ottani gasztronómiáról, ezért kíváncsian vetettem bele magam a kutatásba. A  finn konyha sokrétű és izgalmas. Ötvözi a keleti és a nyugati elemeket, a helyi hagyományok mellett a kontinens ízlésvilága is hatással volt a helyi ételekre. A pirogok készítésének fortélyait például az oroszoktól tanulták.
Tengerparti ország lévén népszerűek a tenger gyümölcsei, a különféle halak, mint például a híres füstölt balti hering. Sokféle ízesített sonkát fogyasztanak, és kenyérféléből is nagy a választék. 
Vannak helyi kattanásaik: például egyes húsételeket mézzel és lekvárral fogyasztanak.
Finnországban minden ünnepnek megvan a hagyományos étele. Például február ötödike a nemzeti himnusz költőjének, Runebergnek az ünnepe, ezen a napon az ő kedvenc süteményét fogyasztják. Húshagyó kedd hagyományos étele a sárgaborsó leves és a farsangi puffancs.

Ezt a desszertet gyakran készítik Finnországban húsvétra. A finneknél a sárga és a zöld a hagyományos húsvéti szín, ezért ehhez az édességhez sárga színű gyümölcsöket használnak.

Finn túródesszert
Hozzávalók
-  4 dl tejszín
- 50 dkg ananász (természetesen lehet bármely más sárga színű gyümölcs: őszibarack, narancs, stb), én konzervet használtam
- 50 dkg túró
- 4 ek tojáslikőr (helyettesíthető 2 ek citromlével)
- 10 dkg porcukor
- 2 tk vaníliakivonat (vagy 4 tk vaníliás cukor)
Elkészítés:
Irtó bonyolult.

A konzerv ananászt leszűrjük, kockákra vágjuk.
A tejszínhabból és a porcukorból kemény habot verünk. A túrót összekeverjük a vaníliakivonattal és a tojáslikőrrel, majd hozzákeverjük a habot.
Tálkákba vagy poharakba rétegezzük a túrót és az ananászt.
A recept INNEN
Nauti sapuskastasi! (Jó étvágyat finnül)

Ui: természetesen nem elégszem meg egyetlen étellel, a hétvégén még tovább tesztelem a finn konyhát..

3 megjegyzés:

  1. Valóban írtó bonyolult elkészíteni :D Viszont nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Jujjj, de jó kis édesség ez:-)Köszi a receptet és a kutakodást!

    VálaszTörlés