2012. október 7., vasárnap

Előkarácsony

Ismeritek a Váncza süteményes könyvet? Azt a kis pirost arany betűkkel, ami tele van ínycsiklandozó receptekkel. Móni azt vette a fejébe, hogy ő bizony 365 nap alatt végigsüti a könyvben található 418 sütit. Kíváncsian követem a projektet, nagyon sok finomság készül nála. Lennék most nála családtag, az biztos!
A héten egy olyan süti került sorra, amibe én első látásra beleszerettem: a karácsony hangulatát árasztó mézeskenyér. Nem gondolkodtam sokat, az első alkalmas pillanatban nekiálltam a sütinek. Olyan illatok terjedtek a konyhában, amíg sült....Te jó ég, már nincs is olyan sok hátra karácsonyig, még senkinek nem vettem semmit, és még ötletem sincs..

Méheskenyér
Hozzávalók:
- 2 tojás
- 2 tojássárgája
- 20 dkg langyos méz (kis mérő a mérlegre, abba mézet kimér)
- 1 cs vaníliás cukor (eredetileg fél csomag, de én nem apróztam)
- 5 dkg dió
- 5 dkg mogyoró
- 5 dkg mazsola (én kihagytam, mert nem szeretem)
- kevés birsalmasajt (kihagytam)
- 1 ek kakaó
- 20 dkg liszt
- 1 cs sütőpor
Elkészítés
Az egész tojásokat és a tojássárgákat habosra keverjük  a langyos mézzel és a vaníliás cukorral. A diót és a mogyorót felvagdaljuk, hozzáadjuk a tojásos keverékhez. A lisztet, a kakaót és a sütőport összekeverjük, ezt is belekeverjük a masszába.
Vajazott, lisztezett formába öntjük, 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük (tűpróba!).
Könnyen elkészíthető, finom sütemény, indulhat a hangolás a karácsonyra!
Jó étvágyat!




8 megjegyzés:

  1. Jó étvágyat hozzá, szépen néz ki.
    /a Váncza-könyvvel azért nem árt először elolvasni a receptet, nem mind teljesen pontos. Most nem tudom fejből, de van benne egy, ami a szükséges lisztadag talán tizedét írja csak, sütésnél szétesik így a zsírban. De többnél is általában a liszt mennyisége az, ami problémás/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy szóltál, majd figyelek!

      Törlés
    2. Én már egy pár sütit megsütöttem a könyvből és semmi probléma nincs a liszt mennyiségével. Igaz hogy szokta írni hogy annyi lisztet amit felvesz,de ezt aki sütni szokott pontosan tudja mennyi is az amit felvesz. Ezért írom le a tapasztalataimat is a recept mellé hogy biztosan elkészíthető legyen:))

      Törlés
  2. Nagyon jó! Szeretem a "kenős" (nem kell nyújtani) sütiket.Biztosan kipróbálom. Mentettem!
    Nézz szét nálam is, itt:http://bloggeranyo.blogspot .com
    Üdv,Olgis!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, nagyon finom!
      Körülnéztem nálad, nagyon otthonos a blog, tetszik!

      Törlés
  3. Ez nekem is nagyon tetszik! Karácsony táján szoktam ilyesmiket sütni.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, örülök hogy ízlett:))

    VálaszTörlés