2012. október 3., szerda

Ez zsír!

Én már ahhoz a generációhoz tartozom, aki vajjal süt-főz. A nagymamám még zsírral kente ki a tepsit, zsírral készítette a pogikat, fincsi sütiket. Teljesen más volt az ízük, mint amiket én készítek. Sajnos már nem tanulhattam meg tőle a sütési praktikákat, ezért mindig örülök olyan receptnek, amelyben zsírt kell használni.
Na igen, nem egészséges, de kit érdekel, ha finom? Néha nyugodtan lehet bűnözni, előcsalogatni gyermekkorunk ízeit, nem igaz? Na persze, jó kifogás sose rossz..
Amikor megláttam EZT a receptet, azonnal a mamám jutott eszembe róla, és tudtam, hogy el kell készítenem! Mivel nem vagyok hezitálós típus, a gondolatot tett követte, és egy nagyon fincsi szőlős kenyér készült. Mindenkinek ajánlom!

Szőlős kenyér
Hozzávalók:
- 12,5 dkg zsír (lehet vaj is)
- 10 dkg cukor
- 3 db tojás
- 1 dl tej
- 1 csipet só
- 25 dkg liszt
- 1/2 csomag sütőpor
- 1 citrom reszelt héja
- 10 dkg szőlő (itt emelném ki, hogy én alapjáraton nem eszem meg a szőlőt, de ezt most nem tudtam kihagyni!)
- 1/2 tk fahéj
Elkészítés
Rém bonyolult. A szőlő kivételével mindent összekeverünk egy tálban és simára keverjük (érdemes kézzel, mert azért a zsírnak teljesen más a fogása, mint a vajnak!). Aztán belefogatjuk a szőlőszemeket.
Kizsírozunk (persze ki is vajazhatjuk) egy kenyérsütő formát, beleöntjük a tésztát, majd 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.
Ennyi. Tessék venni és enni!
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése