2012. október 22., hétfő

Sütőtökös torta

Amikor megláttam Nyammm játékfelhívását, azonnal tudtam, hogy nekem ezen részt kell vennem! Imádok játszani, és a kiírás is izgalmas volt: valami négyes számmal kapcsolatos sütit kellett kitalálni. Lelki szemeim előtt azonnal megjelent egy fahéjrudakból kirakott négyes (miért fahéjrúd? fogalmam sincs..), már csak a hozzá tartozó sütit kellett kitalálni. Egészen péntekig nem tudtam dönteni, aztán a zöldségesnél szembetaláltam magam egy helyes sütőtökkel, és a kérdés eldőlt: ebből bizony pályamű lesz, semmi más!
Oké, sütőtök, de mégis mi legyen? Aztán eszembe jutott, hogy még tavasszal mekkora kudarcot vallottam egy sütőtökös tortával, és itt az ideje a revansnak..Lássuk mennyit fejlődtünk az elmúlt fél évben, vajon képes vagyok-e az annak idején a kukában landolt torta elkészítésére? Ide nekem azt a receptet, és lássuk mire megyünk egymással!
Nos, a süti sikerült, az önbizalmam az egekben, a tortaszeletek a pociban vannak.
Kicsit macerás elkészíteni, de érdemes, mert különleges, egzotikus íze van. Próbáljátok ki!

Sütőtökös torta
Hozzávalók:
A tésztához:
- 20 dkg darált dió
- 4 tojás
- 4 ek méz
-20 dkg sütőtök
- 1 púpos ek liszt
- 1/2 zacskó sütőpor
- 1/2 tk kurkuma
- 1/2 szerecsendió frissen reszelve
- pici só
- kevés vaj
A krémhez:
- 20 dkg sütőtök
- 0,5 l fűszeres párolólé (benne: 2 egész csillagánizs, 1 rúd fahéj, 1 tk szerecsendióvirág, 1 tk egész   szegfűbors, 1 tk egész szegfűszeg)
- egy kevés narancslé (az eredeti receptben mandarin van, de csak narancs volt kéznél, ezzel is nagyon finom volt)
- 1 ek narancsvirágvíz
- 50 dkg mascarpone
- 4 ek méz
- 5 egész kardamom magja porítva
- 1 tk őrölt szerecsendióvirág (az eredeti receptben őrölt csillagánizs volt, én rossz fűszert vettem le a polcról, de ezzel sem volt rossz)
Elkészítés
Ha megvan minden hozzávaló, nyugodjunk meg, a legrosszabbon már túl vagyunk. Először elkészítjük a piskótát: különválasztjuk a tojás sárgáját és fehérjét. A fehérjéből a sóval kemény habot verünk. A sárgáját alaposan elkeverjük a mézzel, amíg ki nem világosodik. A sütőtököt nyersen lereszeljük, a dióval, a fűszerekkel, valamint a liszttel és a sütőporral együtt óvatosan beledolgozzuk a tojásos masszába. A sütőt előmelegítjük 160 fokra, egy tortaformát kivajazunk, beleöntjük a masszát, és kb. egy órára betesszük sülni (tűpróba!).
Amíg sül a piskóta, megpároljuk a sütőtököt. Előre szólok, hogy készüljünk fel a bódító illatra, ami terjengeni fog a lakásban! Bár, ha megnézzük a párolólé összetevőit, ebben semmi meglepő nincs.. Tehát párolólevet elkészít, arra rá a párolórács, abba bele a felkockázott nyers tök, lefed, tűzre feltesz, kábé tíz percig párol, és közben ájuldozik az illatoktól. Én egyébként éppen akkor vettem meg dühömben a párolóedényt, amikor nem sikerült a torta, nagyon hasznos kis eszköz, érdemes beszerezni! A kész tököt egy tányérra kiszed, lefed, hűtőbe betesz.
Ha kihűlt a piskóta, elkészítjük a krémet: a mascarponét a mézzel habosra verjük. A tököt a narancslével, a a narancsvirágvízzel, és a fűszerekkel robotgéppel pürésítjük, majd óvatosan belekeverjük a mascarponéba. Néhány percig aléltan gyönyörködünk a barackvirág színben, majd rászánjuk magunkat, hogy összeállítsuk a tortát.
Ez már a finis, tartsunk ki! Piskótát félbevág, krém felét beletölt, piskóta másik felét rátesz, krém másik felét tetejére tesz. Egy éjszakára mehet a hűtőbe pihizni, másnap reggel feldíszít, majd nekiesik, és behamiz.
A recept INNEN.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése