2012. november 25., vasárnap

A csoki, ha forró

Mióta megérkezett az ősz, kitört rajtam a forrócsoki mánia. Belevettem a kis fejembe, hogy én bizony idén belevetem magam a forró csoki készítés rejtelmeibe. Végülis semmi különös nincs benne, tejben felolvasztjuk a csokit, megszórjuk ezzel-azzal, és ennyi. Aha. Ahogy azt Zsuzsika elképzelte..Volt már nálunk egy csomó kísérlet, aminek következtében hol rumgőzben fürdött a konyha (természetesen atyám nem tudott ellenállni a kísértésnek, hogy megjegyzéseket tegyen rá, masszív antialkoholista révén óvatosabban kellene bánnom a rumosüveggel..), hol túl tömjénes fahéjillat lengte be a lakást, hol a csokoládé nem olvadt el rendesen, hol túlfőztem a csokoládét stb. Szóval nem nagyon haladtam a projekttel. Aztán a napokban megláttam egy chilis csokis receptet Gabojszánál, amit természetesen muszáj volt kipróbálnom. És ezúttal végre sikerült egy fincsi forró csokit összehoznom! Köszönöm, Gabojsza!

Chilis forró csoki
Hozzávalók 2 személyre:
- 10 dkg  magas kakaótartalmú étcsoki
- 1 ek cukrozatlan kakaópor
- 2 ek nádcukor
- 1 tk chilipor
- 1 tk fahéj
- fél liter tej
Elkészítés
Nagyon bonyolult. A tejet felforraljuk, beletördeljük a csokit. Ha felolvadt a csoki, hozzáadjuk a kakaóport, a chilit, és a fahéjat. Néhány percig főzzük, majd elzárjuk a gázt, és kézi habverővel felhabosítjuk. A forró csokit poharakba mérjük, tejszínhabbal díszítjük, és lassan elkortyolgatjuk.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése