2012. november 15., csütörtök

Valami Amerika...

Hollywood. Az álmok városa. Hogy a rémálmoké vagy az édes álmoké, azt csak a szerencse dönti el.
A film csodája mindennapjaink része, a sztárokkal vannak tele az újságok. Nos, engem hidegen hagynak a sztárok (nem belőlem él a bulvársajtó, az tuti..), de a jó színészeket nagyon szeretem (nem sok van..), de persze nem vagyok álszent, nem csak művészfilmeket nézek, ha olyan kedvem van, jöhet egy jó kis akciófilm vagy akár egy képregényfilm. Ahogy mondani szoktam: nem a műfaj számít, hanem a minőség (na jó, tényleg nem vagyok álszent: néha a trash is jöhet, de akkor már tényleg világvége hangulatban vagyok..).
Ha a sztárok nem is, de a filmek technikai csodája le tud nyűgözni. Tátott szájjal néztem az Avatárt, kíváncsian várom, hova lehet ezt még fokozni. Kár, hogy Hollywood olyan messze van, ugye? Vagy mégsem? Az utóbbi időben már Budapesten is lehet sztárokat látni, Jeremy Irons (na ő például egy nagyon jó színész!) már gyakorlatilag hazajár hozzánk, na és persze Bruce Willisszel (aki egyáltalán nem jó színész, de szerencsére nem veszi komolyan magát, ezért szeretjük) is bárki összefuthatott nemrégiben. Azért ez nem semmi, ugye? Hogyan jutottunk ide? Egyszerű. A filmipar is csak egy ipar, és jó háttér kell hozzá: stúdió, vágószoba, sminkesek, fodrászok, díszletépítők, kaszkadőrök, stb. A magyar filmes háttéripar az utóbbi időben nagyon megerősödött, erre méltán lehetünk büszkék, világszínvonlú szakembergárda áll a külföldi filmesek rendelkezésére. Alig várom, hogy egy magyar nevet halljak az után, hogy "and the Oscar goes to..".
Addig is a feeling kedvéért megnéztem a magyar Hollywoodot, vagyis az etyeki Korda filmstúdiót. A részletes élménybeszámoló ITT.
A filmgyári látogatás után kitört rajtam az Amerika - láz, és mindenképpen egy igazi amerikai hangulatú receptet kerestem, amit meg is találtam ITT.

Coca - Cola torta
Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 30 dkg kristálycukor (na ja, az amerikaiak meg az egészségtudatos táplálkozás..)
- 25 dkg vaj
- 1,75 dl Coca Cola
- 2,5 dl tej
- 3 ek kakaópor
- 1 tk szódabikarbóna
- 2 db tojás
Krém:
- 20 dkg kristálycukor
- 10 dkg vaj
- 2 ek Coca Cola
- 2 ek kakaópor
Elkészítés
Okay, let's go to the kitchen. A CD-lejátszóban (vagy a youtube-on, kinek mi) indítsunk el egy jó kis Elvis Presley számot, csavarjuk fel a szőnyeget, és indulhat a buli, come on!

Laza csipőmozgás közben elővarázsoljuk kedvenc tortaformánkat és kiolajozzuk. 
A vajat, cukrot, tejet, és a kólát összefőzzük, amíg a vaj elolvad. A lisztet a szódabikarbónát és a kakaót összekeverjük egy tálban (természetesen szitálni kellene, de hát lustaság félegészség). Hozzáöntjük a felvert tojásokat és a tejes-kólás keveréket (nagyon pocsékul néz ki, ez ne zavarjon minket, tartsuk szem előtt, hogy a belbecs a lényeg, nem a külcsín!). A tésztát csomómentesre keverjük, beleöntjük a tortaformába, és 180 fokra előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük (tűpróba!).
Amíg sül, merengjük el azon, hogy milyen lenne Amerikában élni

Közben készítsük el a rém bonyolult krémet: főzzük egybe az összes hozzávalót, amíg a vaj el nem olvad, majd tegyük a hűtőbe  
Ha kihűlt a piskóta, a krémet kézi habverővel habosítsuk fel, kenjük rá a tortára, és egy éjszakára küldjük el pihizni a hűtőbe. Másnap stílszerűen egy pohár Coca Cola mellett fogyasszuk el.
Amerikai álom a köbön!




2 megjegyzés:

  1. Jó kis összefoglaló keretbe helyezted a szín amerikai tortádat!
    Jól sikerült a torta!
    A videókat most sajnos nem tudom megnézni, majd egyszer azért is visszajövök.

    VálaszTörlés