2012. december 25., kedd

Az én mákos gubám

Nálunk 24-én tradicionálisan mákos guba az ebéd. Az ok rémesen egyszerű: ez volt az első étel, amit néhány éve elkészítettem erre az alkalomra, és olyan jól sikerült, hogy így maradt. Mivel én Stahl Judit könyveiből tanultam meg főzni, ezért természetesen ez a recept is tőle származik. Egyszerű, gyors, finom, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Mákos guba

Hozzávalók:
- 5 dl tej
- 10 dkg cukor
- 1 vaníliarúd
- 5 dl tejszín
- 25 dkg szikkadt kifli
- 12 dkg darált mák
- 10 dkg porcukor
- 1 citrom
- 4 tojássárgája
- 10 dkg vaj
- a tetejére méz
Elkészítés
A tejet, a cukrot, és a vaníliarúd kikapargatott belsejét egy lábosban a tűzre tesszük, forrásig melegítjük. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a tejszínt, félretesszük hűlni.
Kimérjük a kiflit:
Karikára vágjuk, és beleszórjuk egy vajjal kikent tepsibe.
A darált mákot összekeverjük a porcukorral, hozzáreszeljük a citrom héját, és ezzel a keverékkel megszórjuk a kifliket.
A tejes keverékhez kézi habverővel egyenként hozzáadjuk a tojássárgákat, a keverékkel pedig meglocsoljuk a mákos kifliket. Az egészet alaposan összeforgatjuk, elég tocsakos lesz a végeredmény, de így a jó!
Ezzel a lényegi tennivalókat elvégeztük, annyi dolgunk van, hogy a vajat rámorzsoljuk a kiflik tetejére, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük.
Tálaláskor mézet csorgatunk a tetejére:
Jó étvágyat!





2 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Utoljára gyerekkoromban ettem (több évtizede), az apai nagyanyám szokott ilyet csinálni.
    Békés, áldott ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, én is békés, boldog ünnepeket kívánok!

      Törlés