2012. december 5., szerda

Ezt megbúboltam..

Íme a bizonyíték, hogy időnként főzni is szoktam, nem csak sütni. Hétvégén mélyhűtőt takarítottam (lassan jön a karácsony, kell a hely..), és találtam néhány szelet tarját. Még nem sütöttem ilyen húst, ezért gyorsan körülnéztem a neten receptügyben, hamar rá is találtam a kedvemre valóra a Mindmegettén. Nagyon finom lett, próbáljátok ki ti is!
 
Búbos tarja
Hozzávalók:
- 40 dkg gomba (én konzervet használtam)
- 8 szelet sovány (vagy 4 szelet vastag) sertéstarja
- 1 tojás
- petrezselyem
- só
- bors
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 fej vöröshagyma
- sajt
Elkészítés
A hússzeleteket sózzuk, borsozzuk, egy serpenyőben hirtelen átsütjük (hozzám hasonló kezdőknek: néhány percig sütjük mindkét oldalát - nekem fogalmam sem volt, mit jelent a hirtelen átsütés, meg kellett néznem a neten, már ezért érdemes volt elkészíteni a husit). Hozzáadjuk a felkarikázott vöröshagymát, aprított fokhagymát, és kevés víz hozzáadásával puhára pároljuk. 
A megtisztított gombát kis kockákra vágjuk (én részemről kiborítottam a konzervből), sózzuk, borsozzuk, kevés olajon addig pároljuk, amíg elfő a leve, végül a petrezselymet is hozzáadjuk (én szárítottat használtam, de persze frissen az igazi). Hozzáadunk egy tojást, hogy összeálljon. Tűzálló tálba öntjük a hús alatt lévő zsiradékot, a hússzeleteket egymás mellé tesszük, a gombás masszából kisebb halmokat rakunk rájuk, reszelt sajttal megszórjuk. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 percig sütjük, amíg ráolvad a sajt.
Én krumplipürét készítettem hozzá, de természetesen más körettel is finom.
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése