2013. január 9., szerda

Kávés créme caramel

Még mindig a karácsonyi maradékokon tengődünk. Igen, hiszen mint mindenki, én is erősen túlvásároltam magam, még mindig dugig van a hűtő ezzel-azzal. Szombaton például a kezembe akadt két tubus sűrített tej (már nem tudom hogyan és miért kerültek a hűtőbe, de igazából mindegy is), erről eszembe jutott, hogy még régebben készítettem egy nagyon finom créme caramel receptet Chili&vaníliától, ami nagyon ízlett a családnak, ideje újrázni. A gondolatot tett követte, és lám, a maradékból egy nagyon különleges, finom süti született.

Kávés créme caramel

Hozzávalók:
- 10 dkg kristálycukor
- 3 tojás
- 2 tubus sűrített tej
- 2,5 dl tej
- 0,5 dl kávé
- csipet só
Elkészítés
A 10 dkg cukrot lassú tűzön, keverés nélkül sötét borostyán színűre olvasztjuk (amikor először készítettem, teljesen tönkrevágtam a konyhát a karamellel, de sokat tanultam belőle, most már elsőre sikerült). 6 db hőálló tálka aljába elosztjuk a karamellt. Kb. 10 percig állni hagyjuk, hogy megszilárduljon.
Ezalatt elkészítjük a roppant bonyolult krémet. Az egész tojásokhoz hozzáadjuk a sűrített tejet, majd elektromos habverővel simára keverjük (természetesen lehet kézi habverőt is használni, de ez azért fényévekkel kényelmesebb megoldás). Hozzáadjuk a tejet, a kávét, és a csipet sót, majd összekeverjük. Kerítünk egy kancsót (abból könnyebb kiönteni a tálkákba a krémet), ráteszünk egy szűrőt, és beleöntjük a krémet. Elosztjuk a tálkákban, melyeket tepsibe állítunk. A vízforralóban vizet forralunk és a tálkák 2/3-áig felöntjük vízzel a tepsit. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk (óvatosan!), majd kb. 30 percig sütjük. Megvárjuk, amíg kihűl, majd egy éjszakára hűtőbe tesszük.
A tálalás a következő módon történik: forró vizet melegítünk egy kis tálkában, a tálka alját belemártjuk néhány perce, késsel óvatosan körbevágjuk a süteményt a tálban és ügyesen kifordítjuk egy kistányérra. Elsőre nem szokott sikerülni a süti kivarázsolása a tálkából, de nem szabad feladni, csak idő kérdése! 
Rám teljesen jellemző módon egy könyv társaságában fogyasztottam el a fincsi sütit, ezúttal Bram Stoker Drakulája volt műsoron (véleményem a műről ITT olvasható).
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése