2013. január 3., csütörtök

Kémkedős csiga

Hogy telt az új év első napja? Fogadkozások megvoltak? Én már évek óta nem fogadok meg semmit, viszont mindig felírom magamnak egy papírra, hogy mit tervezek abban az évben véghez vinni. Eddig nagyrészt mindig sikerült kipipálnom a listát, remélem (nem remélem, tudom!), hogy idén is így lesz. Nem sok minden szerepel a papíron (amit természetesen eltéptem, miután véglegesítettem), de azok velős vállalások, de hát nemcsak a horoszkópom mondja, hanem én is, hogy idén a változások éve köszöntött rám. Majd meglátjuk.
De az év első napján még nem változtattam semmit, szokásomhoz híven végigolvastam a napot. Mindig ez van, ha egy jó könyv akad a kezembe, és most pontosan ez történt. Nyakig merültem a kémvilágba, John le Carré remek könyvének, az Árulónak köszönhetően (a részletes véleményem a könyvről ITT)
Természetesen egy kis majszolnivalóra is szükség volt a könyv mellé:

Narancsos-diós csiga
Hozzávalók:
-  55 dkg liszt
- 4 tojás sárgája
- 12 dkg vaj
- 8 dkg cukor
- 1 dl víz
- 1,2 dl tej
- 10 dkg dió
- 15 dkg kandírozott narancshéj
- 3 dl narancslekvár
- 1 cs szárított élesztő
- 1 narancs héja (ennek hiányában nálam egy ek narancslé)
Elkészítés
12 dkg lisztet elkeverünk 1 dl vízzel és az élesztővel, és 45 percig kelesztjük. Ezután hozzáadjuk (stréberek szitálhatják is) a maradék lisztet, a cukrot a lágy vajat, 3 tojás sárgáját, a tejet, a narancs reszelt héját (esetemben a narancslevet). Gyúrás, dagasztás, majd konyharuhát terítünk reája és elküldjük szundizni 2- 2,5 órára (jó munkához idő kell!).
Ha megkelt, elfelezzük a tésztát, lisztezett felületen kinyújtjuk az egyiket vékonyra, megkenjük lekvárral, megszórjuk durvára vágott dióval és az aprított, kandírozott narancshéjjal:
Feltekerjük a tésztát, majd csigákat vágunk belőle, és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk őket, újabb 40 perces kelesztés következik, és végre eljutottunk addig a pillanatig, hogy megkenjük 1 ek vízzel elkevert tojássárgájával, és betolhatjuk a 180 fokra előmelegített sütőbe a csigákat, és  25-30 perc alatt készre sütjük őkelméket. 
Elég sokat kell kelesztgetni, de érdemes várni, mert isteni finom!


A recept Dolce Vitától.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése