2013. január 29., kedd

Kolbászos-vörösboros rizottó

Említettem már, hogy atyám személyében egy borlovaggal élek egy fedél alatt? Melynek következtében a házban található borivóknak való nedű meghaladja az átlagos mennyiséget. Bár már többen feltették a kérdést, hogy minek, hiszen én megrögzött antialkoholista vagyok, atyám is csak sátoros ünnepeken fogyaszt alkoholt. Vagyis a borkészlet nagy részét elsütöm-főzöm. Természetesen ez úgy zajlik, hogy egyeztetek a szakértővel, azaz atyámmal: elmondom, hogy mit készülök sütni-főzni, mit ír a recept, majd atyám beveszi magát a borkészletbe, és nem kevés zörgés, magában beszélés után ünnepélyesen átnyújt nekem egy üveg bort, amit én nem kevésbé ünnepélyesen átveszek. In vino veritas (=borban az igazság!)
A téli Stahl magazinban találtam egy jó kis receptet, amit muszáj volt kipróbálnom:

Kolbászos-vörösboros rizottó
Hozzávalók:
- 1 liter hús vagy zöldségleves (rossz kislány voltam, én 1 liter vízben felforraltam 3 leveskockát, de hát lustaság félegészség!)
- 30 dkg rizottó rizs
- 20 dkg kolbász
- 1 kis fej vöröhagyma
- 2 dl száraz vörösbor
Elkészítés
Nem túl bonyolult, bár folyamatosan keverni kell a rizottót, de megérni, mert isteni finom!
Tehát ha valaki volt olyan rendes, és ténylegesen húslevest használt (nem azt a csúnya, rossz leveskockát, fúj!), az forralja fel a levest, és tartsa melegen. A rizst hideg vízben alaposan átöblítjük. 
A kolbászt karikákra vágjuk. 2 evőkanál olívaolajon zsírjára sütjük, majd kiszedjük a serpenyőből a kolbászkarikákat és félretesszük. A hagymát apróra vágjuk, a kolbász zsírján üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a rizst, 2-3 percig kevergetve pirítjuk. Felöntjük a borral, megvárjuk, amíg felszívja a rizs, majd folyamatosan kevergetve, merőkanalanként elkezdjük hozzáadagolni a forró levest.
Én életemben először készítettem rizottót, ezért jól elvoltam azzal, hogy csodálattal néztem, ahogy a rizs szépen fő, duzzad a levestől. Ha elfogyott a leves, és a rizs is szépen megpuhult (kb. 20 perc), belekeverjük a félretett kolbászkarikákat, és ha egyet-kettőt rottyant, lehúzzuk a tűzről. Sózzuk, borsozzuk, majd tálaljuk, és behamizzuk.
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése