2013. január 14., hétfő

Mit (t)együnk a konzervgombával? Ezt!

Találtam egy doboz konzervgombát a spájzban. Ez nem hangzik túl izgalmasan, ugye? Akkor dobjuk fel egy kicsit, hm? Ne egy átlag gombás izét készítsünk belőle, hanem kreatívkodjunk egy kicsit! Az egyik főzőkurzuson nagyon belezúgtam a shepard's pie-ba, arra gondoltam, miért ne lehetne gombából készíteni egy ragut, rárakni a krumplipürét és együtt megsütni? Mivel nincsenek véletlenek, éppen mikor eljutottam idáig gondolatban, akkor lapoztam bele az aktuális Nők Lapja Konyhába, és mit találtam benne? 

Tárkonyos gombaragu krumplipüre alatt sütve
Hozzávalók:
- 1 fej vöröshagyma
 - 2 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- 50 dkg gomba (részemről egy konzerv gomba)
- 1 - 1 tk őrölt pirospaprika és tárkony
- só, bors
- 2 dl tejszín
A püréhez:
- 50 dkg krumpli
- 2 dl tej
- 5 dkg vaj
- só, bors
- 1 tojás
- 1 tk mustár
Elkészítés
A hagymát felkockázzuk, a fokhagymát felaprítjuk, kevés olívaolajon üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a gombát, a pirospaprikát és a tárkonyt. 10 percig pároljuk a gombát, majd sózzuk, borsozzuk. Felöntjük tejszínnel, néhány percig összeforraljuk. 

Közben hagyományos módon elkészítjük a krumplipürét (krumplit meghámoz, felkockáz, sós vízben megfőz, leszűr, vajjal együtt összetör, sóz, tejjel fellazít), annyival turbózzuk fel, hogy a kész pürében elkeverjük az egész tojást és a mustárt. 
Hőálló tálat előkeres, kivajaz. A gombás ragut beleborítja, rászedi a krumplipürét, 180 fokra előmelegített sütőbe betol, kb. 30 percig süt.
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése