2013. január 30., szerda

Nagyon csokis gyümikenyér

Karácsonyra mindig bevásárolok egy csomó aszalt gyümit, ami persze sohasem fogy el. Mivel nagyon foglalták a helyet a spájzban, ezért ideje volt átlényegíteni őket sütivé. Gyümikenyérben gondolkodtam, de valami tortaszerűt szerettem volna. Ismét a téli Szuflé magazinban találtam meg, amit kerestem:

Nagyon csokis gyümölcskenyér
Hozzávalók:
- 40 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- 1 csomag sütőpor
- 2 ek őrölt fahéj
- 16 dkg vaj
- 4 tojás
- 10 dkg aszalt szilva, felkockázva
- 10 dkg vörös áfonya
- 5 dkg mazsola (természetesen lehet bele tenni többet is, de én annyira nem szeretem, ezért nem raktam bele sokat)
- 10 dkg darabolt kandírozott narancshéj
- 10 dkg étcsoki
- 10 dkg dióbél
A tetejére:
-  1 nagy tortabevonó (vagy 20 dkg étcsoki)
- 2 ek olaj
Elkészítés
Elkeverjük a lisztet a cukorral, a fahéjjal, a sütőporral, az olvasztott vajjal és a tojásokkal. Belekeverjük az aszalványokat, a narancshéjat, a durvára vágott csokit és diót. Tortaformát kerítünk, kivajazzuk, kilisztezzük, beleöntjük a masszát, és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük kb. 45-50 perc alatt (tűpróba!).
A tortabevonót (vagy étcsokit) és az olajat gőz fölött megolvasztjuk és elterítjük a kihűlt tortán.
És ennyi! Egyszerű, gyors, és eszméletlenül finom! 
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése