2013. február 25., hétfő

Örmény citruskenyér

Szombaton szomorúan néztem a vigasztalhatatlanul szakadó esőt, és elementáris erővel tört rám a napsütés utáni vágy. Mivel Óz, a nagy varázsló éppen nem volt kéznél, ezért kénytelen voltam saját magam kitalálni egy placebo megoldást: kerestem egy nyáridéző sütit, amit meg is találtam ITT. Amikor felvágtam a kenyérkét, azonnal napsugaras jókedvem lett. Amit még fokoztam egy jó kis gengszterfilmmel (kritika ITT). És máris szép lett az a csúnya szombat délután..

Örmény citruskenyér
Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 15 dkg cukor
- 4 tojás
- 1 citrom
- 2 narancs
- 1 tk vaníliakivonat (vagy egy vaníliarúd kikapargatott belseje)
- fél csomag sütőpor
Elkészítés
A cukrot összekeverjük a citrom és a narancsok lereszelt héjával. Habosra keverjük a szobahőmérsékletű vajjal, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat. A narancsok levét kifacsarjuk, és a vajas krémbe öntjük. Hozzáadjuk a vaníliakivonatot (vaníliarúd kikapargatott belsejét). A lisztet elkeverjük a sütőporral, és hozzákeverjük a tésztához.
És ennyi, a dolgunkat elvégeztük, a továbbiakban a sütőé a főszerep: a tésztát vajazott-lisztezett püspökkenyér-formába tesszük, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és 50-60 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). 
Megvárjuk amíg kihűl (nekem nem sikerült, de hát sohasem voltam a türelem mintaképe), néhány szeletet vágunk a kenyérből, becsukjuk kis szemünket, és valamilyen trópusi szigetre képzeljük magunkat falatozás közben.
Jó étvágyat!



2 megjegyzés: