2013. március 17., vasárnap

Csokis mandulatorta

Nem terveztem sütit sütni a hétvégén, hiszen úgy volt, hogy szombaton Pesten leszek fánksütő kurzuson. Nos, az ismert időjárási körülmények ismeretében meghoztam azt a szomorú, ámde logikus döntést, hogy a kurzust kihagyom. Miután a kérdés eldöntetett, a következő lépcsőfok az volt, hogy kitaláljam,  mégis milyen süti készüljön imigyen a beígért fánk nélkül maradt szerény személyemnek és kis családomnak. Valami egyszerű, ámde nagyon csokis desszertre vágytam. Az aktuális Nők Lapja Konyhában gyorsan rá is leltem a kívánalmaknak megfelelő receptre:

Csokis mandulatorta
Hozzávalók:
- 20 dkg étcsoki
- 20 dkg vaj
- 20 dkg darált mandula
- 5 tojás
- 20 dkg cukor
- fél tk őrölt fahéj
- csipet só
- kakaópor
Elkészítés
A csokit és a margarint vízgőz fölött összeolvasztjuk, majd hozzákeverjük a darált mandulát, kissé hagyjuk kihűlni.
4 tojást szétválasztunk. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgájához hozzáadjuk a maradék egy egész tojást, és a cukrot, habosra keverjük. A tojásos keverékhez adjuk a csokis masszát, és a fahéjat is. Végül óvatosan belekeverjük a habot is. 
Tortaformát vajazunk, lisztezünk, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). 
Ha kihűlt, a tetejét megszórjuk kakaóporral (ízlés szerint, én jó kakaósan szeretem, úgyhogy nem sajnáltam).
Ennyi, elkészültünk, nincs más hátra, mint vágni egy szeletet a tortából, jól megpakolni tejszínhabbal (ennyit megérdemlünk ennyi hólapátolás után!), és szépen lassan befalatozni.
Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

  1. Biztos nagyon finom lehetett ez az egyszerű süti!
    A fánksütést meg majd máskor megtanulod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt! Természetesen már jelentkeztem a következő fánksütő tanfolyamra!

      Törlés