2013. április 13., szombat

Fehércsoki - krém kardamommal

A spájzban pakolásztam, amikor hirtelen észrevettem egy megkezdett fehércsoki-táblát. És alatta még egy egész tábla csokit. Azonnal rámtört a fehércsoki-ehetnék, ezért villámgyorsan kerítenem kellett egy gyorsan elkészíthető, mégis különleges receptet, amely segítéségével múlt idővé tehetem a polcon leledző csokikat. A megoldás gyorsan jött: végiglapoztam a konyhapulton heverésző BBC Good Food magazint, és már rá is leltem a megfelelő receptre:

Fehércsoki-krém kardamommal
Hozzávalók:
- 3 dl tejszín
- 10 kardamomhüvely szétnyomva
- 20 dkg fehér csoki
Elkészítés
Lábosba öntjük a tejszínt, hozzáadjuk a kardamomhüvelyeket is. Felforraljuk, majd elzárjuk a gázt, és 15 percig állni hagyjuk.
A csokikból egy sort félreteszünk a díszítéshez, a többit gőz fölött felolvasztjuk. 
Átszűrjük a tejszínt, és hozzáöntjük az olvasztott csokihoz. Az elegyet elektromos habverővel nem túl kemény habbá verjük.
És ennyi, megvagyunk. Poharakat veszünk elő, a krémet egyenletesen szétosztjuk bennük, a tetejére reszeljük a félretett csokit, egy éjszakára mehet a hűtőbe pihenni, és másnap már el is merülhetünk az ízek tengerében.
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése