2013. április 28., vasárnap

Gyömbéres csokiterrine eperpürével

Dübörög az eperszezon. Szebbnél szebb eperszemek ragadják meg tekintetünket a zöldségesnél, úgyhogy gyorsan magunkhoz ragadjuk pénztárcánkat, jó mélyen belenyúlunk, és máris büszkén nézegethetjük a zsákmányt a szatyrunkban. Én  is így jártam pénteken, kipakoltam az ínycsiklandozó epret a konyhaasztalra és elkezdtem töprengeni azon, hogy milyen formában tegyem múltidővé őszépségét.
Valami olyat szerettem volna kipróbálni, ami még nem volt, ezért elkezdtem lapozgatni a receptgyűjteményemet, és egy Nők Lapja Konyha magazin egyik képe azonnal megragadta amúgy nem túl szegényes fantáziámat, és habozás nélkül nekiálltam elkészíteni a finomságot. 

Gyömbéres csokiterrine eperpürével

Hozzávalók:
- 40 dkg étcsoki (nem mondtam, hogy fogyókúrás nasi lesz..)
- 20 dkg vaj
- 1 tk őrölt gyömbér
- 4 dl habtejszín
- 25 dkg epr
- 2 tk méz
- 3 ek cukrozatlan kakaópor
Elkészítés
A csokit összetörjük, hozzáadjuk a kockára vágott vajat, és vízgőz fölött felolvasztjuk. Ha megvan, hozzáadjuk az őrölt gyömbért, és hagyjuk hűlögetni.
A habtejszínt kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzáforgatjuk a kihűlt csokikrémhez. Fogunk egy őzgerincformát, kibéleljük folpackkal, és beleöntjük a masszát, majd egy éjszakára hűtőbe tesszük (nincs rájárás, tényleg állnia kell!).
Elkészítjük az eperpürét. Nagyon bonyolult műveletre kell felkészíteni magunkat lelkileg: az epret felkockázzuk,  hozzáadjuk a mézet és botmixerrel pürésítjük. Tálkába öntjük, és a csokiterrine mellé tesszük éjszakázni.
Másnap fogunk egy szép nagy tálcát reáborítjuk a csokiterrine-t, jól megszórjuk kakaóporral, majd felszeleteljük, és a szeleteket megöntözzük az eperpürével.
Nem kicsit tömény, de nagyon finom!
 Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése