2013. április 21., vasárnap

Kávékrém torta

Igazából teljesen mást akartam sütni, azonban amikor elolvastam Móni kávétorta receptjében a kávékrokant leírását, azonnal tudtam, hogy ezt nekem ki kell próbálnom! Bár külsőre sajnos nem lett túl tetszetős a süti (lustaságból csak kétfelé vágtam a tortalapot, és ráadásul türelmetlenségemben nem vártam meg, míg kihűl a kávékrém, úgy tettem bele a vajba, ezért a krém finoman szólva nem lett az igazi) azonban az íze annál jobb!

Kávékrém torta
Hozzávalók:
Tésztához:
- 64 dkg liszt
- 2 csomag sütőpor
- 10 dkg vaj
- 16 dkg cukor
- 2 tojás
- 4 ek kávé
- 1 dl tej
Krémhez:
- 8 dl tej
- 2 csomag vaníliás pudingpor
- 6 csipet kávés krokant
- 20 dkg cukor
- 30 dkg vaj
Kávés krokanthoz:
- 5 dkg szemes kávé
- 4 dkg cukor
Elkészítés
A tészta hozzávalóit egy nagy tálban összegyúrjuk, tortaformába öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük. Ha kihűlt, tetszés szerinti lapra vágjuk (javaslom, hogy legalább három lapra, hogy jól nézzen ki a torta). Természetesen lehet laponként is sütni, ki hogyan szeretné.
A krémhez először elkészítjük a kávés krokantot. A szemes kávét durvára vágjuk. A cukrot egy serpenyőben karamellizáljuk, majd hozzáadjuk a szemes kávét, rövid ideig együtt főzzük. Előkapunk egy sütőpapírt, elkenjük rajta a masszát vékony rétegben, majd hagyjuk kihűlni. Mielőtt felhasználjuk, apró darabokra morzsoljuk. A maradékot kis üvegbe rakjuk, később sokféle sütihez fel tudjuk használni.
A krémhez a pudingport kevés tejben csomómentesre keverjük, majd a többi tejhez hozzáadjuk a cukrot, felforraljuk, azután hozzáadjuk a feloldott pudingport és sűrű krémet főzünk belőle, hozzákeverjük a kávékrokantot, majd kihűtjük. A vajat habosra keverjük, és hozzáadjuk a krémet. 
Összeállítjuk a tortát: a tortalapok közé töltjük a krém 2/3-át, a maradékkal pedig bevonjuk a tetejét és az oldalát. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap felszeleteljük és szépen, komótosan elfogyasztjuk, miközben gyönyörködünk a szép tavaszi napsütésben.
Jó étvágyat!




6 megjegyzés:

  1. Igazán finom torta lehet:)Szeretem az ilyen kávés krémeket. Nekem is a birtokomban van a vánczás könyv , nagyon jó kis receptek vannak benne. Igaz móni már a receptek javát el is készítette.
    Üdv: Judit
    Szívesen látlak a konyhámban én is :)
    http://www.juditkakonyhaja.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves meghívást, körülnéztem nálad, nagyon tetszik a blogod!
      A torta nagyon finom, próbáld ki!

      Törlés
  2. Nagyon jó lett! .... hogy ízlett a kávés krokant?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! A kávés krokant nagyon finom!

      Törlés
  3. Az összetevők alapján én is nagyon szeretném!

    VálaszTörlés