2013. április 16., kedd

Rumos mokkakuglóf

A tavasszal együtt megérkezett a tavaszi fáradtság is. Melynek következtében, bár elviekben leszoktam, mostanában azonban újra kocakávés lettem. De, hogy megmaradjon az illúzióm, hogy én aztán erős vagyok és nem kávézom, reggelire egy fincsi kávés kuglófot majszoltam. A receptet a Nők Lapja Cafén találtam.

Rumos mokkakuglóf

Hozzávalók:
- 45 dkg liszt
- 1 csomag sütőpor
- fél tk só
- 3 ek kakaópor
- 25 dkg puha vaj
- 1 dl rum
- 2 dl kávé
- 20 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 3 tojás
Elkészítés
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kivajazunk egy kuglófformát, majd megszórjuk 1 ek kakaóporral.
Egy tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a sót. A vajat felolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrot és mixerrel felhabosítjuk. Hozzáadjuk a kakaóport, a kávét, és a rumot. A tojásokat villával összekeverjük, hozzáadjuk az elegyhez. Már csak a lisztes keveréket kell hozzáadnunk, és már mehet is  a tészta a kuglófformába, majd a sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). 
Megpróbáljuk megvárni, amíg kihűl (nem szokott sikerülni, de a remény hal meg utoljára..), szeleteket vágunk belőle, és szépen, lassan elmajszoljuk, stílszerűen fahéjas tejeskávéval (ha már bűnözünk, tegyük rendesen!).
Jó étvágyat!


 

2 megjegyzés:

  1. Szép lett a kuglófod, biztos finom volt!
    Valaki megsüthette volna nekem is reggelire!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik, tényleg nagyon finom volt!



      Törlés