2013. április 14., vasárnap

Tejcsokis madártej


Ti is utáltok habgaluskát készíteni a madártejhez? Hát, én nagyon. ezért nagyon ritkán készül nálunk ez a finomság. Pontosabban eddig ritkán készült, ezután más világ jön nálunk madártej szempontból! Ugyanis az történt, hogy Mautner Zsófi műsorát néztem a neten, és ott belefutottam egy olyan receptbe, amelyben bemutattak egy rendkívül egyszerű és gyors habgaluska készítési módot. Nem fontolgattam sokat, azonnal kipróbáltam. Eredmény: egy istenkirály nasi és feszültségmentes habgaluska készítés. Mindenkinek ajánlom!

Tejcsokis madártej

Hozzávalók:
- 25 dkg cukor
- 2 narancs
- 1 liter tej
- 6 tojás
- 20 dkg tejcsoki (én a húsvéti csokicsomagomat áldoztam be az ügy érdekében) apróra vágva
Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját fehéredésig keverjük 20 dkg  cukorral.
A tejet felmelegítjük. Zöldséghámozóval leszedjük a narancsok héját, beletesszük a tejbe, néhány percig főzzük. Ezután átszűrjük a tejet, lassan hozzáöntjük a tojásos-cukros keveréket, majd lassú tűzön újabb néhány percig főzzük folyamatos keverés mellett.
A tejcsoki 2/3-át hozzáadjuk a tejes keverékhez, megvárjuk, míg elolvad. Ezután levesszük a gázról és kihűtjük.
A tojások fehérjéből lágy habot verünk, hozzáadunk 5 dkg cukrot, majd kemény habot verünk belőle. A habba óvatosan belekeverjük a maradék tejcsokit. És most jön a magic! A habot elosztjuk 6 szufléformába, amelyeket beteszünk a mikróba 750 kw-on 50 másodpercre (ez természetesen mikrónként változik, ki kell kísérletezni), és boldog mosollyal arcunkon konstatáljuk, hogy már készen is van a habgaluska! 
Egy éjszakára mehet minden a hűtőbe, másnap reggel pedig már csak a tálalás van hátra. Egy tálkába belekanalazzuk a tejcsokis madártejet, majd az egyik szufléformát késsel körbevágjuk, és ráfordítjuk a madártejre a habot. Ugye, hogy milyen egyszerű és nagyszerű?

Jó étvágyat!






2 megjegyzés: