2013. május 30., csütörtök

Ananászos buci


Hogy a Mások vinnék el azt, aki felébresztette az alvó telet! Winter is coming? Szóljunk Dannynek, egy kis sárkánytűz ránk férne, mert nagyon fázunk itt a meteorológiai nyár felé közeledve.
Kuckózás, filmnézés, blogírás - mi más lehetne a program ilyen időben? Ezen tevékenységek űzéséhez természetes kiegészítő véleményem szerint egy (több..) péksüti (jó, jó majd egyszer letornázzuk!). Mivel ilyen csúnya időben kell egy kis napfény, ezért legyen ezúttal valami nyarat idő íze: ananász jó lesz? A receptet a Rántott hús wokban blogon találtam, és azonnal beleszerettem. Nagyon finom, foszlós tésztája van, lehetetlen abbahagyni..

Ananászos buci
Hozzávalók:
- 87,5 dkg liszt
- 3 tojás
- 3,5 dl ananászlé
- 17 dkg cukor
- fél tk őrölt gyömbér
- 1 cs vaníliás cukor
- 10 dkg élesztő
- 11 dkg vaj
Elkészítés
1,5 dl ananászlevet meglangyosítunk a mikróban, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
A tojásokat felverjük, hozzáadjuk a maradék, szintén meglangyosított ananászlevet, a cukrot, az őrölt gyömbért, a vaníliás cukrot és a vajat megolvasztva.  A lisztet egy nagy tálba tesszük (szitálni kellene, de én túl lusta vagyok hozzá), hozzáadjuk az élesztős ananászlevet és tojásos keveréket. Ingujjat felgyűr, tésztát dagaszt. Tiszta konyharuhával letakar, másfél órára magára hagy.
Ha megkelt a tészta, előkapunk egy tepsit, sütőpapírral kibéleljük. A tésztából nagyobb darabokat tépünk, gombócokat formázunk belőlük, belesorakoztatjuk a tepsibe. Konyharuhával letakar, egy órát keleszt (jó munkához idő kell!).
Már csak a sütés van hátra: 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a tepsit, és kb. fél óra alatt szép aranybarnára sütjük. Kivesszük a sütőből, azonnal megkenjük olvasztott vajjal, megpróbáljuk megvárni, amíg kihűl, aztán behabzsoljuk.
Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

  1. Kerestem, hol van benne az ananász, de így már értem. Nagyon érdekes ízélmény lehet, sosem gondoltam rá, hogy péksütibe tegyek ananászt :)

    VálaszTörlés