2013. május 27., hétfő

Mangós csirke fűszeres rizzsel

Szép időnk van ismét. Szabályosan vacogok, melegítőfelsőben ücsörgök a gép előtt (nem igazán vagyok Playboy címlap - kompatibilis állapotban, ez az igazság), május végén. Most vehetem elő a pizsit, készíthetem be a zsepit (tuti a megfázás, nem tudom, mi hiányzott az életemből). Na jó, elég volt a nyafizásból, dobjuk fel egy kicsit a kriptahangulatot! Egy jó meleg, fűszeres husi egy csipetnyi egzotikummal a  BBC GoodFoodból, jöhet?

Mangós csirke fűszeres rizzsel
Hozzávalók:
- 4 csirkemellfilé
- 4 ek mangócsatni (bioboltban kapható, isteni finom, érdemes kipróbálni!)
- 1 ek curry
- 4 tk római kömény
- 4 tk olaj
- 2 kisebb hagyma (vagy egy nagyobb) apróra vágva
- 4 babérlevél
- 1 fahéjrúd
- 20 dkg rizs
- 4,5 dl forró víz
Elkészítés
Ez az étel a tipikus példája, hogyan lehet nagyon kevés melóval nagyon különleges ebédet varázsolni.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, egy tepsit kibélelünk alufóliával (én naná, hogy átsiklottam ezen apróság felett, simán sütőpapírral béleltem ki a tepsit, és nem dőlt össze a világ). 
Magunkhoz vesszük a csirkemelleket, hosszában vágunk rajta egy zsebet, vigyázva, nehogy átlyukasszuk (mondom vigyázva! Á, én is simán átvágtam a husit elsőre..). Elővesszük a csatnis üveget, és minden csirkemellbe egy-egy ek csatnit varázsolunk, majd hústűvel vagy fogpiszkálóval lezárjuk a husit, hogy ne folyjon ki a töltelék (nekem persze simán kifolyt, de nekem megvan az a mentségem, hogy első alkalommal vittem végbe ezt a fogpiszkálós mutatványt és hát nem lett a szívem csücske). 
Fogunk egy kisebb tálat, összekeverjük benne a curryt 2 tk köménymaggal és 3 tk olajjal, ezzel a keverékkel jól bedörzsöljük a csirkemelleket. Betesszük őket a tepsibe, betoljuk a sütőbe és kb. fél óra alatt készre sütjük.
Közben fogunk egy serpenyőt, felhevítjük rajta a maradék olajat, beletesszük a hagymát, megpirítjuk. Majd hozzáadjuk a maradék köményt, a babérleveleket és a fahéjat, és kevergetve pirítsuk még 1 percig. Ezután hozzákeverjük a rizst, felöntjük a vízzel, sózzuk, felforraljuk, majd lefedve főzzük takaréklángon kb. 20 percig. Ha készen van, kiügyeskedjük belőle a babérlevelet és a fahéjat.
Már csak a tálalás van hátra: egy adag rizs tetejére mangócsatnit halmozunk, mellé tesszük a husit, kicsit gyönyörködünk a látványban, majd elpusztítjuk a  mennyei finomságot.

Jó étvágyat!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése