2013. június 3., hétfő

Diós guba narancsos-karamelles öntettel

Jó estét, jó vacogást!
Szép nyári nap köszöntött ránk ismét, lelkünket felemeli az égen úszó szürke felhők köde.
Tegnap annyira elszomorodtam ettől a remek időtől, hogy úgy döntöttem, ideje van egy kis melengető étek magamhoz vételének. Ámde nem akartam túl sokat matatni a hideg konyhában, ezért valami gyorsan összedobható, mégis különleges ebédnekvalót kerestem. A Nők Lapja Konyhában gyorsan rá is leltem a megfelelő receptre, nem is hezitáltam sokat, gyorsan elkészítettem a finomságot.

Diós guba narancsos-karamelles öntettel
Hozzávalók:
- 10 db szikkadt kifli
- 3 tojássárgája
- 7,5 dkg porcukor
- 8 dl tej
- 20 dkg darált dió (ha igazi diót darálunk le, még hozzá kell adni 7,5 dkg porcukrot, én cukrozott boltit használtam)
- 10 dkg vaj
- 3 ek kristálycukor
- 2 dl narancslé
Elkészítés
A kifliket felkarikázzuk (és persze nassolgatunk belőle rendesen, ahogyan azt kell!). A tojássárgáját habosra keverjük a porcukorral. A tejet meglangyosítjuk, majd hozzáadjuk a tojásos keveréket. A kifliket nyakon öntjük a tojásos tejjel, néhány percig állni hagyjuk.
Kivajazunk egy nagy tepsit, beleteszünk egy sor tejben áztatott kiflit, jól megszórjuk a cukros dióval, majd újabb sor kifli, újabb adag cukros dió. A tetejére rámorzsolunk 5 dkg vajat, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt megsütjük.
Amíg sül, elkészítjük az öntetet. Egy kis lábosba tesszük a kristálycukrot, megolvasztjuk, és amikor elkezd karamellizálódni, hozzáadjuk a maradék 5 dkg vajat és hozzáöntjük a narancslevet. Először kétségbeesünk, hogy ebből nyúlós izéből hogyan lesz szép sima öntet, aztán ahogy elkezd egyneművé válni az elegy, szépen lassan megnyugszunk. Néhány percig kevergetjük, majd elzárjuk alatta a gázt.
Már csak a tálalás van hátra: kis tálkákba gubát halmoz, meglocsolja az öntettel, és lassan, élvezettel elfogyasztja. Nagyon finom, érdemes kipróbálni!
 Jó étvágyat!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése