2013. június 18., kedd

Zöldborsós rakott tojás

Szaharai hőség melege állítja el a lélegzetünket. Természetesen pont ilyen időben kellett dél körül munkaidőben a tűző napon mászkálnom, alig győztem pilledezni a nap hátralévő részében. Vasárnap sem történt ez másként, gyakorlatilag ki sem mozdultam a szobából. Azért kora délután körül a pocim már jelezte, hogy valami minimál harapnivalót most már tényleg össze kellene ütni. Ismét a jól bevált Vidék íze újsághoz fordultam, és ismét gyorsan megtaláltam ennek a végtelenül egyszerű, igazi nyári ebédnek a receptjét:

Zöldborsós rakott tojás
Hozzávalók:
- 30 dkg burgonya
- 25 dkg zöldborsó (részemről mirelit)
- 6 db főtt tojás, felkarikázva
- egy nagy tejföl
- 4 tojás
- 1 gerezd fokhagyma
- só, bors
Elkészítés
Nem éreztem magam ultramaraton futónak az összeállítás után, inkább egy laza tollasozás utáni állapotban leledztem. Mert azért még így is meleg volt a konyhában..
A burgonyát sós vízben megfőzzük (tudom, hogy héjában kellene, de én utálom összeégetni a kezem, ezért mindig meg szoktam hámozni, mielőtt megfőzöm). Ha kihűlt, vékonyan felkarikázzuk.
A zöldborsót kevés sós vízben megpároljuk, leszűrjük.
Kivajazunk egy tűzálló tálat. Az edény alját kirakjuk a burgonyával. 
Egy nagyobb tálat kerítünk, felverjük benne az egész tojásokat. Belekeverjük a tejfölt, a zúzott fokhagymát (én még arra is lusta voltam, hogy előkeressem a fokhagymazúzót, csak gyorsan felaprítottam késsel), sózzuk, borsozzuk. Hozzáadjuk a zöldborsót és a felkarikázott főtt tojásokat. 
Valami rettentő gusztustalan izét kapunk, de ne keseredjünk el, gyorsan borítsuk rá a burgonyára, és takarjuk le fóliával, hogy ne is lássuk. 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt sül készre.
Elvileg meg kellene várni, amíg kihűl, de olyan jól néz ki, olyan jó illata van, hogy nekem nem sikerült ellenállnom (mondjuk, annyira nem is próbálkoztam vele..), és ahogy azt kell, jó melegen behabzsoltam. 
Mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki, mert egyszerű, gyors és isteni finom!
Jó étvágyat!












2 megjegyzés: