2013. július 12., péntek

Epres-bodzás tiramisu



Kellett nekem kinyitni a Stahl magazint. Pedig nem szoktam (csak lerakom a többi újsághoz, és ha sorra kerül, elolvasom), most azonban valamiért belenéztem. Vesztemre. Azonnal szerelembe estem ezzel a tiramisu recepttel. Mivel jelentős mennyiségű bodzaszörp tartózkodik a hűtőben (sajnos nem saját, ajándékba kaptam), már egy ideje gondolkodtam azon, hogy valami nasiban is ki kellene próbálni ezt az ízt.  A perc elérkezett.  Az egyetlen problémát az jelentette, hogy már nincs friss eper, ezért mehettem a  boltba mirelitért. De hát, ha egy süti most kell, akkor nincs mese, irány az autó, eperbeszerző hadművelet indul. Gyorsan bevásárol, még gyorsabban összecsapja a sütit, tűkön ülve várja a másnapot, gyorsan kattint néhányat, majd gátlások nélkül ráveti magát az édességre. Istenkirály!

Epres-bodzás tiramisu
Hozzávalók:
A sziruphoz:
- 2 dl bodzaszörp
- 4 dl víz
- 1 citrom leve
A krémhez:
- 40 dkg eper
- 3 ek bodzaszörp
- 25 dkg mascarpone
- 1 tubus sűrített tej
- 1 dl tejföl
Az összeállításhoz:
- 40 dkg eper
- 2 csomag babapiskóta
Elkészítés
A roppant bonyolult sziruppal kezdjük: minden hozzávalót összekeverünk egy kisebb tálban.
A krémhez az epret apróra vágjuk, hozzáadjuk a többi hozzávalót, és botmixerrel pürésítjük.
És a legbonyolultabb tennivalókkal már meg is vagyunk, már csak össze kell állítani a tiramisut.
Minden hozzávalót magunkhoz veszünk: az epret apróra kockázzuk, a babapiskótát, a krémet és szirupot kézközeli állapotban tartjuk.
Egy nagy tálat kerítünk, az aljára szirupban áztatott babapiskótát teszünk, rátesszük a krém harmadát, az eper felét, majd újra babapiskóta, a krém másik harmada, az eper másik fele. A tetejét befedjük a krém maradék harmadával.
Lefedjük, egy éjszakát a hűtőben pihentetjük. Másnap gyorsított ütemben elfogyasztjuk.
Jó étvágyat!

3 megjegyzés: