2013. augusztus 13., kedd

Langalló

E miatt a kép miatt tele vagyok kék-zöld foltokkal és mindenem fáj. De legalább finom volt a langalló.
Kicsit bővebben: a múlt héten le kellett cserélni az illemhelyet a fürdőszobában. Nálunk hétfőn viszik el a szemetet, ezért addig ki lett pakolva a wc tartály a teraszra. Békésen napozgatott a kis helyén, egészen addig a percig, amíg vasárnap délután össze nem ütköztem vele. Éppen a tepsiben tartózkodó langallót vittem sietve fotózni, mert már nagyon éhes voltam, és nem néztem a lábam elé. És ütköztünk. Wc tartály összetör, én pedig nem túl elegánsan leestem a teraszról a fűbe. Szerencsére nem túl magas a teraszunk, és szerencsére a tepsire estem alapvetően, de azért szépen lejött rólam a glazúr, és jól megütöttem magam. De azért a fotózás megtörtént, és a langalló elfogyasztásra került. Az első ijedtség után jót nevettünk, de azért még néhány napig eltart, míg visszanyerem az ütközés előtti formámat. Ilyenek történnek egy gasztrobloggerrel egy békés vasárnap délután. De félre bú, baj, enyhítse fájdalmunk eme remek étek, melyre a Stahl magazinban leltem.

Langalló
Hozzávalók:
- 1 db burgonya (10 dkg)
- 0,5 dl langyos tej
- 2 dkg friss élesztő
- 50 dkg finomliszt
- 1 ek só
- 5 ek olaj
A tetejére:
- 3 dl tejföl
- 1 gerezd fokhagyma, összezúzva
- 5 dkg sajt, lereszelve
- só, bors
- 2 fej lila hagyma, megtisztítva és vékonyan felkarikázva
- 20 dkg húsos szalonna, felkockázva
Elkészítés
Nem egy bonyolult étel, gyorsan megvan.
A burgonyát meghámozzuk, felszeleteljük, és annyi vízben, amennyi bőven ellepi, puhára főzzük. Leszűrjük, krumplinyomóval összetörjük, és kihűtjük. A főzővízből kimérünk 2 dl-t, és langyosra hűtjük. (én naná, hogy simán kiborítottam a főzővizet, ezért nemes egyszerűséggel 2 dl vízhez kevert egy kiskanálnyi főtt burgonyát).
A langyos tejbe belemorzsoljuk az élesztőt, aztán belekeverünk 1 ek lisztet, és felfuttatjuk.
A lisztet beletesszük (igen, tudom, szitálni kellene, de lustaság félegészség), elkeverjük a sóval, a közepébe mélyedést készítünk. Beletesszük az összetört burgonyát, majd beleöntjük az élesztős tejet, a féltett főzővizet, és az olajat. Kis kezünkkel szépen bedagasztjuk a tésztát, konyharuhával letakarjuk, és kb. 40 perc alatt duplára kelesztjük.
Ha megkelt, kiolajozunk és lisztezünk egy 30x40-es tepsit, és a megkelt tésztát kézzel belenyomkodjuk a tepsibe. 
A tetejére az első három hozzávalót összekeverjük, sózzuk, borsozzuk és a tésztára kenjük, majd elosztjuk rajta a hagymát és a szalonnát. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük.
Ha kihűlt, szeleteljük és villámgyorsan múlt idővé tesszük.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése