2013. augusztus 19., hétfő

Mogyorós szilvahab

Szeretem a pohárkrémeket: könnyen, gyorsan elkészíthetőek és rengeteg variációs lehetőségük van. Ilyenkor nyáron, gyümölccsel is érdemes kísérletezni. Amikor a zöldségesnél nagyon szép szilvákat láttam, eszembe jutott, hogy a Vidék íze című újságban egy nagyon csábító szilvás pohárkrémet néztem ki magamnak, és úgy éreztem, eljött a pillanat, hogy kipróbáljam. Szilvát megvesz, hazaérve receptet előkeres, gyorsan összedob, egy éjszakát kibír, majd másnap mohón befalatoz. Ennyi, és nem több, de ez bőven elég volt egy szép nyári napon a boldogsághoz.

Mogyorós szilvahab
Hozzávalók:
- 4 dl joghurt
- 1,5 dl tejszín
- 1 csomag zselatin fix
- porcukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 25 dkg szilva
- 20 dkg mogyoró
Elkészítés
A szilvát kimagozzuk és megfőzzük, majd áttörjük szitán. 
A tejszínt habbá verjük.
A joghurt 2/3-át összekeverjük a tejszínhab 2/3-ával. Belekeverjük az áttört szilvát, ízlés szerint porcukorral ízestjük (megleptem azzal valakit, hogy én emberesen megcukroztam?).
Egy másik tálban összekeverjük a maradék joghurtot a maradék tejszínhabbal és a vaníliás cukorral. Arányosan szétosztva a kétféle krémbe keverjük a zselatin fixet.
A mogyorót durvára vágjuk és már csak rétegezni kell. Négy poharat előkészítünk, a közelünkbe készítünk minden hozzávalót. A pohár aljába mogyorót teszünk, majd kedvünk szerint kanalazunk rá a kétféle krémből egymás után , majd újra mogyorós réteg, újabb hab, a tetejére ismét mogyoró kerül.
Egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap pedig kiülünk a teraszra, és egy jó könyv, valamint egy rossz (ámde imádnivaló)  kutya társaságában elfogyasztjuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése