2013. szeptember 11., szerda

Créme caffé



Sajnos visszaszoktam a kávéra. Nem vagyok büszke rá, de valamivel ébren kell tartanom az agysejtjeimet. Pláne most, hogy jövő héten el fog kezdődni a suli, és hetente háromszor éjjel kell hazavezetnem Pestről. Vagány kislány vagyok, ugye? Boldogan mondanám, hogy igen, de sajnos a helyzet az, hogy eléggé aggódom (nem igazán vezettem még Pesten, pláne nem éjjel), de nagyon büszke vagyok magamra, hogy bevállaltam. Meglátjuk. De a kávéadagot mindenképpen emelni kell. Ez van. Nem csak a koffeintartalom miatt iszom a kávét, hanem azért, mert az ízét is szeretem. Ezért ha egy érdekes kávés sütit látok, biztosan ki fogom próbálni. Most is ez történt, a Vidék íze c. újságot lapozgattam sütiötlet reményében amikor egyszer csak szemembe villant az ínycsiklandozó kép. Természetesen azonnal el kellett készítenem, természetesen finom volt és még természetesebben nagyon gyorsan elfogyott. 

Créme caffé
Hozzávalók:
Piskótához:
- 5 tojás
- 5 dkg liszt
- 5 dkg kakaópor
- 15 dkg cukor
Krémekhez:
 - 4,5 dl tej
- 15 dkg cukor
- 1 cs vaníliás pudingpor
- 6 dl tejszín
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 dl kávé
- 0,5 dl kávélikőr
- 4 dkg zselatinfix
A bevonathoz:
- 15 dkg étcsoki
- 1,5 dl tejszín
Elkészítés
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjékből kemény habot verünk, hozzákeverjük a sárgájákat. Egy másik tálban összekeverjük a lisztet és a kakaóport, majd óvatosan hozzáadjuk a tojásos masszához. Egy kisebb tepsit vajazunk, lisztezünk, beleöntjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 10 perc alatt megsütjük.
Sűrű pudingot főzünk a tejből, a cukorból és a porból. és kihűtjük.
A tejszínhez hozzáadjuk a vaníliás cukort és kemény habot verünk belőle. Jól átkeverjük a kihűlt pudingot és óvatosan összeforgatjuk a tejszínhabbal. Két részre osztjuk. Az egyik felébe keverjük a hideg kávét és a likőrt, valamint a zselatinfix felét. A másik felébe belekeverjük a zselatinfix másik felét. 
És már csak annyi dolgunk van, hogy a piskótára kenjük előbb a kávés krémet, majd a fehér krémet. Egy éjszakára a hűtőbe száműzzük ősütiségét. Másnap reggel elkészítjük a bevonatot: a tejszínt felforraljuk, feloldjuk benne a csokit, és rákenjük a sütire. Néhány órára mehet vissza a hűtőbe, és ebéd után már el is lehet nasizni ezt a felséges desszertet.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése