2013. szeptember 4., szerda

Házi reggeli szelet

Ez az ősz más lesz, mint a többi. Egyrészt mert lassan kezdődik a filmes suli, amit már nagyon várok, másrészt pedig a személyi edzőm hatására lassan elkezdek változtatni az étrendemen. A cél naná, hogy a kockapoci (hú, de messze van még), és persze az egészséges életmód. Nem tudom, mennyire sikerül átalakítani az étrendemet, de az első, nem túl bátor lépést már megtettem. Száműztem a fehér kenyeret a reggeliből (elvonási tünet hegyek..), és elkezdtem olyan recepteket keresni, amelyek egészségesek, nem túl bonyolultak és lehetőleg még finomak is. Nem sok ilyen találtam így elsőre, de a BBC Good Food magazinban találtam egyet, amelyet azonnal ki akartam próbálni, annyira ínycsiklandozó volt a kép, ami róla készült. Bioboltba be, hozzávalókat el, receptet elő, gyorsan összedob, sütőbe betol, megsüt, megkóstol, beájul. Ez tényleg nagyon finom, érdemes kipróbálni!

Házi reggeli szelet
Hozzávalók:
- 10 dkg vaj
- 3 ek juharszirup vagy méz
- 8,5 dkg barna cukor
- 10 dkg apró szemű zabpehely (nekem csak nagy szemű volt, nem estem kétségbe, mozsárban kicsit megtörtem, mindjárt megfelelt a célnak)
- 1/2 tk őrölt fahéj
- 5 dkg kókuszreszelék
- 2 ek lenmag összetörve
- 1 ek szezámmag
- 10 dkg mogyoró felaprítva
 Elkészítés
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kivajazunk egy kisebb tepsit.
Egy serpenyőben összeolvasztjuk a vajat, a juharszirupot (mézet) és a cukrot. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a zabpelyhet, a fahéjat, a kókuszreszeléket, a magokat és a mogyorót. Az egészet összekeverjük (nagyon gusztustalan lesz a cucc, de hát valamit valamiért, ugyebár), beleöntjük a tepsibe, és kb. fél óra alatt készre sütjük.
És láss csodát: egész pofás kis reggelit kaptunk, ami ráadásul még finom is. Kell ennél több? 
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Én nem szoktam reggelizni, de ezért a nasiért bevállalnám :)) Hercegem is diétázik, sőt nekem is kéne vérproblémák miatt, sok zöldésg-gyümit tudom ajánlani :) A kenyér elhagyása nekem simán ment, a husiról nem tudok lemondani :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a recept. Nekem még szokni kell az egészséges életmódot :-).

      Törlés