2013. szeptember 22., vasárnap

Krumplis bere

Múlt hétről maradt még két kiló krumpli a spájzban. Sült krumplihoz nem volt kedvem, főételhez sem, valami nasit szerettem volna, de mivel szombaton kulturális örökségi sétára siettem, ezért csak olyan jöhetett szóba, ami nagyon gyorsan készen van. Ismét a Vidék íze c. újsághoz fordultam, és ismét nem csalódtam, gyorsan megtaláltam, amit kerestem: egy igazi nagymamás receptet (imádom az ilyet, egyszerű, de nagyszerű finomságok ezek, amelyekben ott van az otthon melege), amit azonnal ki is próbáltam. Nos, tapasztalatlanságom miatt sajnos a krumpli nem főtt meg egészen, de ez nem akadályozott meg abban, hogy rájárjak. Érdemes kipróbálni!

Krumplis bere
Hozzávalók:
- 2 kg krumpli
- 60 dkg liszt
- 1 l tej
- 10 tojás
- 1 dl olaj
- só
Elkészítés:
Egy nagy tepsit kiolajozunk. A burgonyát meghámozzuk, karikákra vágjuk és a tepsibe tesszük őket, egymás mellé. Megszórjuk sóval.
A lisztet, a tejet, a tojásokat összekeverjük egy nagy tálban (palacsintatésztánál sűrűbb masszát kapunk), hozzáadjuk az olajat, sózzuk. A keveréket a tepsiben sorakozó burgonyákra öntjük, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. fél óra alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a tészta elválik a tepsi oldalától. 
Szeleteket vágunk belőle és tejföllel tálaljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése