2013. szeptember 8., vasárnap

Tönköly nutellás csiga


Nem szép és nem jó. De nem is olyan rossz, mint amilyennek gondoltam. Kénytelen voltam szembenézni a csúnya ténnyel, hogy ha tényleg le akarok fogyni, akkor bizony vissza kell vennem a péksütiből. Amit ugye, imádok. Nem viselem jól, ha meg vagyok fosztva a nekem oly kedves étkektől, viszont felfogtam az agyammal, hogy a magasztos cél (=kockapoci) érdekében változtatni kell, ezért köztes megoldást kerestem, melyet a teljes kiőrlésű pékáru fogalmában találtam meg. Nem voltam oda érte, de gondoltam, egy próbát megér. A kisebb sokk érdekében mindenképpen csokis nasit választottam elsőre (csokoholista vagyok, ha valakinek esetleg még nem tűnt volna fel). A Kifőztük újságban szerettem bele Szamóca receptjébe. Mindenképpen ki akartam próbálni, de példás önmegtartóztatást tanúsítottam, és a sima lisztet lecseréltem tönkölyre. Eléggé szkeptikus voltam, de pozitív tapasztalataim vannak: egészen jó kis reggelit sikerült összedobnom, ezután bátrabban fogok kísérletezni a tönkölyliszttel.

Nutellás csiga
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt (részemről tönköly volt, de természetesen sima lisztet is lehet használni)
- 2,5 dkg élesztő
- 2,5 dl langyos tej
- 1 tojás
- 5 dkg olvasztott, langyos vaj
- 5 ek cukor (részemről barna, ha már egészséges életmód, ugye)
- csipet só
A töltelékhez:
- nutella
Elkészítés
Semmi különlegesre nem kell gondolni, nem bonyolultabb, mint egy sima kakaós csiga, csak más a töltelék.
Tehát az élesztőt langyos, cukros tejbe morzsoljuk és felfuttatjuk.
A lisztet nagy tálba tesszük, hozzáadjuk az élesztős tejet, a tojást, a vajat, a sót, és bedagasztjuk a tésztát. Letakarjuk konyharuhával és egy órára langyos helyre száműzzük, hogy megkeljen.
Ha megkelt, lisztezett felületen téglalappá nyújtjuk, és vékonyan (mondom, vékonyan! na jó, ahol gyerekek vannak, ott lehet vastagon is..) megkenjük nutellával. Bejgliszerűen feltekerjük, késsel felszeleteljük, sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk őket, melyet 180 fokra előmelegített sütőbe tolunk és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba). És ennyi, készen is van a finom reggeli/vacsora.
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Még a Nutella sem javít rajta? :) Mondjuk szerintem inkább az élesztős, kelesztett cuccok hízlalnak, ha azokat elhagyod, aztán szépen fookozatosan a lisztet, az nem jó? Hercegem hetek óta nem evett kenyeret, napközben gyümölcsözik, este meleg vacsi: sok zöldséggel, sovány husikkal. Édességnek gyümölcsrizs volt a hétvégén= -5 kg két hét alatt. :) Kitartás!

    VálaszTörlés