2013. október 19., szombat

Alvé

Győzelem! Sikerült letölteni az első képeket a telefonról! Nagy az öröm! Természetesen nem ment magamtól, kollegális segítséget kellett igénybe vennem, amit e helyen is szeretnék megköszönni. Le vagyok döbbenve azon, hogy milyen jó minőségű fényképeket lehet készíteni a telefonnal. Zsuzsika éppen felfedezi a technika csodáit..De jobb később, mint soha, nem? 
Na jó, lépjünk túl a technikán (azért még el fog tartani egy darabig, míg magamhoz térek, de minden csoda három napig tart). Essen most már szó a nasiról is, végülis ezért vagyunk itt alapvetően. 
A filmes sulinak köszönhetően felfedeztem, hogy a házban van egy csomó olyan hely, amit fel tudok használni a gasztroképekhez. Az első kísérlet eredményét fenn láthatjátok, ez a kép nem egy kávézóban készült, hanem a házi bárban (mert ilyen is van nálunk, amiben csak az a poén, hogy sem apukám, sem én nem iszunk alkoholt, vagyis nem használjuk agyon a helyiséget). 
A mai finomság annak köszönhetően született meg, hogy kicsit túl sok tojásfehérje halmozódott fel a hűtőben (konkrétan nem tudtam becsukni a mélyhűtő ajtaját), ezért olyan receptet kerestem, amelynek segítségével csökkenteni tudom a készletet. Valami különleges, mégis egyszerűen elkészíthető nasiságra vágytam, amit meg is találtam a Vidék Íze című újságban. Isteni finom, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Alvé
 Hozzávalók:
 - 4 ostyalap
- 55 dkg cukor (igen, ennyi. nem volt szempont, hogy diétás legyen a süti..)
- 32 dkg méz
- 1 dl víz
- 8 tojásfehérje
- 5 dkg darált dió
- tortabevonó
Elkészítés
A mézet összekeverjük a vízzel és 30 dkg cukorral egy lábosban, feltesszük a tűzhelyre, és addig főzzük, amíg szép karamellszínű nem lesz (kb. 10 perc). 
A tojásfehérjéből a maradék 25 dkg cukorból kemény habot verünk. Óvatosan beleforgatjuk a karamellizált cukrot, és tovább verjük kihűlésig, majd hozzáadjuk a darált diót is.
És gyakorlatilag készen is vagyunk, már csak az összeállítás van hátra.
Tepsit kerítünk, az aljára két ostyalapot teszünk, rákenjük a karamelles habot, majd mehet rá a másik két ostyalap. A tetejét bevonjuk a felolvasztott tortabevonóval. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és egy jó kávéval elfogyasztjuk.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése