2013. október 17., csütörtök

Kókuszos paleo kenyér csokipudinggal


A munka, a suli, a blogok mellett elkezdtem komolyabban venni az edzéseket, és igyekszem odafigyelni az étkezésemre is. Merthogy a cél még mindig a kockapoci ugyebár, és ennek persze ára van, magától nem mennek le azok a rusnya kilók. Ha van egy kis időm, egészséges (vagy aközeli) ételek receptjeit keresem a neten. Természetesen feltűnt, hogy milyen sokan élnek a palo étkezés előírásai szerint, ezért gondoltam, én is teszek egy próbát. A Mézes finomságok blogon találkoztam a kókuszos kenyér receptjével, amibe azonnal beleszerettem, a hozzá passzoló paleo csokipudingra pedig Kriszta konyhájában leltem rá. Nos, azt kell mondanom, hogy jól sikerült a kirándulás a paleo világába, de azért valószínűleg nem leszek törzsvendég, én túlságosan ínyenc vagyok ehhez az étrendhez. De ez csokis-banános-kókuszos kenyér nagyon finom volt!

Paleo kókuszos kenyér

 Hozzávalók:
Kenyérhez:
- 6 tojás
- 2 ek (nyírfa)cukor
- 1,5 tk szódabikarbóna
- egy csipet só
- 1 tk (kókusz)olaj
- 2 tk vanília-kivonat
- 7,5 dkg őrölt mandula
- 20 dkg kókuszreszelék, finomra őrölve
Csokipudinghoz:
- 3 banán
- 1 ek kakaópor
- 1 ek (nyírfa)cukor
Elkészítés
Nem túl bonyolult. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk az olajat, a vaníliakivonatot. Egy másik tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáadjuk a tojásos keverékhez. A masszát néhány percre félretesszük, hogy a kókuszreszelék kellőképpen felszívja a nedvességet.
Egy püspökkenyér formát kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütjük. 
A csokipudingot sem spilázzuk túl: a hozzávalókat szépen beletesszük egy turmixgépbe, megnyomjuk a gombot, és hagyjuk, hogy a gép dolgozzon helyettünk. A kész pudingot legalább egy órára, de még jobb, ha egy éjszakára hűtőben pihentetjük.
A kenyeret szeleteljük, bőségesen megpakoljuk csokipudinggal, majd banánkarikákkal díszítjük, és már készen is van a finom és egészséges reggeli/vacsora.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése