2013. október 20., vasárnap

Málnás tejfölös pohárdesszert




Csütörtökön a semmiből rám tört a málna éhség. Nekem bizony málna kellett most és azonnal. De mégis milyen formában vegyem magamhoz a nagyon is földi mannát? Éppen Mautner Zsófi videóit néztem a neten (hetente egyszer mindig megnézem a tévéműsorról készült felvételeket), amikor szembetalálkoztam egy málnás pohárdesszerttel. Én mindig mondom, hogy nincsenek véletlenek, ezzel el is dőlt a nasi kérdése. Egy meglepően egyszerűen és gyorsan elkészíthető finomságról van szó, amelyhez különleges hozzávalók sem kellenek, mégis valami nagyon különleges ízorgia sikeredik belőlük. Érdemes kipróbálni!

Málnás tejfölös pohárdesszert

Hozzávalók:
- 1 csomag fagyasztott málna
- 3 dl tejföl
- 1 tk vaníliakivonat / egy vaníliarúd kikapargatott magjai
- 2 citrom
- 8 db babapiskóta
- 2 ek porcukor
Elkészítés:
Egy nagy tálat kerítünk, beletesszük a tejfölt, ráreszeljük a citromok héját, hozzáadjuk fél citrom levét és a porcukrot.
A málna felét pürésítjük, átpasszírozzuk (én simán kihagytam, elsősorban lustasági okokból, de ez nem rontott semmit a nasin), majd óvatosan hozzákeverjük a tejfölös krémhez. Ettől lesz szép színe a desszertnek.
A maradék málnából néhány szemet félreteszünk a díszítéshez, a többit hozzáadjuk a tejfölös keverékhez.
És már csak magunk mellé kell készítenünk minden hozzávalót, és kezdődhet a rétegzés.
A pohár aljára babapiskótát morzsolunk,  majd krémet halmozunk rá, újabb réteg piskóta, és végül újra krém következik. A tetejére néhány szem málnát teszünk, és már készen is vagyunk.
Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap pedig nincs más dolgunk, mint szépen kikanalazni a desszertet a pohárból.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése