2013. október 25., péntek

Mogyorós csiga

Eredetileg kalácsot akartam sütni reggelire. Aztán a Vidék Íze című újságot lapozgatva természetesen megláttam egy ínycsiklandozó fényképet, és gyorsan változtattam a terven. Én már csak ilyen vagyok. Egy hétre előre eldöntöm, hogy mit szándékozom sütni/főzni, aztán az utolsó pillanatban elcsábulok valami másra. Eredetileg egészséges változatban szerettem volna megsütni a csigákat, de persze megtámadtak a molyok, és az összes (irtó drága) teljes kiőrlésű lisztemet ki kellett dobnom. Már nem volt kedvem elmenni a bioboltba, ezért maradt a sima liszt. Így is nagyon finom lett.

Mogyorós csiga
Hozzávalók:
Tésztához:
- 60 dkg liszt
- 10 dkg  puha vaj
- 4 tojás
- 3 dl tej
- 3 dkg élesztő
- egy csipet só
- 4 ek cukor
Töltelékhez:
- 14 dkg vaj
- 14 dkg cukor
- 1 cs sütőpor
- 2 cs vaníliás cukor
- 20 dkg darált mogyoró
- 1 dl tej
Elkészítés:
Egy deci tejet meglangyosítunk a mikróban, adunk hozzá egy tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk. Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a vajat, a tojásokat, a csipet sót, a cukrot  a felfuttatott élesztőt, a maradék tejet és bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, langyos hely, másfél óra pihi.
A töltelékhez összekeverjük a puha vajat a cukorral, egy csomag vaníliás cukorral és a sütőpor felével.
A megkelt tésztát ketté vesszük, lisztezett felületen kinyújtjuk, megkenjünk a vajas cukorral, majd rászórjuk a darált mogyorót. Bejgliszerűen felcsavarjuk, feldaraboljuk, majd a csigákat sütőpapírral borított tepsibe sorakoztatjuk, letakarjuk konyharuhával, és kb. fél órát hagyjuk pihenni.
Ha megkelt, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük. Fél időben kivesszük a sütőből, meglocsoljuk egy deci tej, 1 cs vaníliás cukor és fél cs sütőpor keverékével. Visszatesszük a sütőbe, és még kb. 15 percig sütjük. Mondanám, hogy várjuk meg, amíg kihűl, de az az igazság, hogy olyan isteni illatok terjengenek a konyhában a sütés alatt, hogy már az is komoly problémákat okoz, hogy addig kibírjuk a kóstolást, amíg megsül a csiga. Egy pohár tejjel tökéletes reggeli vagy vacsora.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nem vagyok ellene az egészséges ételeknek, de szerintem ez fehér liszttel határozottabban finomabb!

    VálaszTörlés