2013. november 2., szombat

Bodzás fánk

Rodin-i pózban álltam a hűtő előtt, és azon gondolkodtam, mire használjam el a két üvegnyi bodzaszörpöt. Nem volt ötletem, ezért jobb híján becsuktam a hűtőajtót, és mivel éppen nem volt kedvem receptet keresni, elnéztem a facebookra. Aztán egy ínycsiklandozó fotóval találtam magam szemben, amit Tücsökbogár posztolt ki, és ennek örömére naná, hogy elkezdtem böngészni nála. Aztán szélesen elmosolyodtam, amikor rátaláltam a bodzavirágos fánkra. Nem volt kérdés, hogy ezt muszáj elkészítenem. most és azonnal. Mindenkinek ajánlom, hogy kövesse a példámat, mert ez a fánk egyszerű, mégis különleges, és isteni finom! 

Bodzás fánk
Hozzávalók:
- 55 dkg liszt
- 10 dkg porcukor
- 2,5 dkg élesztő
- 3 dl tej
- 1/2 dl rum
- 5 dkg vaj
- 2 tojássárgája
- 1/2 dl bodzaszörp
- 2 ek almalé
Elkészítés
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzákeverünk egy tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a porcukort, a rumot, a felolvasztott vajat, a tojássárgáját, a bodzaszörpöt, az almalevet és a tejes élesztőt. Bedagasztjuk a tésztát, majd tiszta konyharuhával leterítjük, keresünk neki  egy langyos helyet, és egy órára elküldjük szundizni. Addig vigyük el a kutyust sétálni (hamar megjöttünk, őkicsiségének nem nagyon volt kedve mászkálni, lustaság volt a köbön, inkább sprintelt vissza a tévé elé..), vagy keressünk magunknak egyéb elfoglaltságot.
Egy nagy fazékban jelentős mennyiségű olajat hevítünk (tudom, nem egészséges, de kit érdekel, ha fánkot kell enni, akkor fánkot kell enni!).
A megkelt tésztát lisztezett felületen átgyúrjuk, másfél ujjnyi vékonyra nyújtjuk (nehogy lemérje valaki! vastag legyen a tészta, ez a lényeg!), közepes pogácsaszaggatóval kiszúrjuk.
És már csak a sütögetés van hátra: a fánkokat belepakoljuk a forró olajba, mindkét oldalán megsütjük, majd kiszedjük egy tálra. Megpróbáljuk megvárni, hogy langyosra hűljön (én reménytelen eset vagyok, azon melegében megkóstoltam, szétégettem a számat, mohóság, Zsuzsi a neved, de nem baj, mert nagyon finom volt!), megszórjuk porcukorral, és gyorsított ütemben eltüntetjük.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése