2013. november 20., szerda

Boszorkánykrém

Én vagyok az egyetlen, aki folyamatosan harcban áll a tojásfehérjékkel? Fogalmam sincs, hogyan, de állandóan tele van velük a mélyhűtő, pedig szinte folyamatosan készítem a sütiket a fehérjékből. És mégis mindig az a helyzet, hogy nem tudom becsukni a hűtő ajtót, ezért mindig újabb recepteket kell keresnem a témában (mit nekem túlnépesedés, környezetszennyezés, és egyéb világmegváltó kérdések..). Ezért amikor a szemem elé kerül egy  fehérjepusztító recept, azonnal nyomtatom ki, és már készítem is el. Most is így zajlott a folyamat. Természetesen teljesen mást kerestem a nosaltyn, amikor hirtelen megpillantottam ezt a receptet, amelynek először a címe tetszett meg, aztán amikor megláttam, hogy itt bizony tojásfehérje csökkentési lehetőség áll fenn. Nem hezitáltam sokat, gyorsan elkészítettem, még gyorsabban elpusztítottam.  Nagyon finom, mindenkinek ajánlom!

Boszorkánykrém
Hozzávalók:
- 1 kg alma
- 4 tojásfehérje
- 1 ek porcukor
- 1 rúd fahéj
- 4 szem szegfűszeg
- 1 marék mazsola
- 0,5 dl rum
- 1 ek vaj
Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk, kis kockákra vágjuk. Lábosban vajat hevítünk, rászórjuk az almát, kicsit hagyjuk főni. Ráöntünk annyi vizet, hogy majdnem ellepje, beletesszük a fahéjat és a szegfűszeget, majd lassú tűzön teljesen puhára pároljuk az almát.
Ezután leszűrjük, fogunk egy botmixert, és pürésítjük a párolt almát. Megvárjuk, amíg teljesen kihűl. Addig rumba áztatjuk a mazsolákat.
A tojásfehérjét csipet sóval és a cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzáforgatjuk a kihűlt almapürét és néhány percit tovább verjük (aztán utána jó sokáig takarítjuk a konyhát, mert erősen szétcsapja a krémet a mixer, ezért ajánlom mindenkinek a kézi habverőt). 
A krémet kis tálkákba tesszük, a tetejére szórjuk a mazsolát, mehet a hűtőbe egy éjszakára. Másnap vidáman elfalatozzuk a boszorkányosan finom nyalánkságot.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése