2013. november 26., kedd

Cappuccinós piskóta

A külföldön töltött hosszú hétvége után szembe kellett néznem azzal a súlyos kérdéssel, hogy vajon mit süssek majd reggelire? Nem kicsit volt izomlázam, alvásilag sem értem még utol magam, ezért a kelesztős péksütik gyorsan kiestek a pikszisből. Ezután egy kuglófban kezdtem el gondolkodni, majdnem neki is álltam egy mogyorósnak, de az utolsó pillanatban rájöttem, hogy még ennek az elkészítéséhez sem érzek elég erőt. Receptpakolászás közben a kezembe akadt egy nagyon régen, még az elsők között elkészített piskóta recept, éppen akkor főztem le magamnak a kávét, tehát az a hozzávaló már kéznél volt, kb. 5 perc munkát jelentene a süti összeállítása, a többi már a sütő dolga, és a ráadásul még 4 teljes darab tojásfehérjét is el lehet használni vele! Kérdés eldőlt, tojásfehérjéket kiszedtem a mélyhűtőből (vesztemre, kiderült, hogy sürgősen le kell olvasztani a hűtőt, és egymás után mind a kettővel így jártam..), tettem-vettem, pihiztem, majd, amikor úgy döntöttem, hogy most már készen állok lelkileg arra, hogy ezt a minimál sütit összedobjam, nekiálltam a feladatnak. Enyhén lassított felvétel üzemmódban sem tartott sokáig a művelet, néhány perc múlva már a sütőben pirult a piskóta, mennyei cappuccino illattal elárasztva a konyhát. Alig vártam, hogy elkészüljön, amint langyos lett, már szeleteltem és habzsoltam is. Nem lesz hosszú életű ez a piskóta sem..

Cappuccinós piskóta


 Hozzávalók:
- 28 dkg liszt
- 20 dkg porcukor
- fél cs sütőpor
- 1 tk őrölt fahéj
- 1,25 dl olaj
- 2 db tojás
- 4 db tojásfehérje
- 1,25 dl kávé
- 1 ek kakaópor
- 1 tk vaníliakivonat
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 
Egy tálban összekeverjük a lisztet a porcukorral, a sütőporral és a fahéjjal.
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéhez hozzáadjuk a 4 további tojásfehérjét, és kemény habot verünk belőle. A sárgájához hozzáadjuk az olajat, a kávét, a kakaóport, a vaníliakivonatot és kézi habverővel simára keverjük. 
A kávés keverékhez hozzáadjuk a lisztes elegyet, majd óvatosan hozzáforgatjuk a fehérjehabot is. A tészta ezzel elkészült, nincs más dolgunk, mint kivajazni és lisztezni egy püspökkenyér formát, beleönteni a masszát, és betolni a sütőbe, ahol kb. 45 perc alatt sül készre (tűpróba!).
Ha kihűlt, megszórjuk porcukorral, szeleteljük, és már készen is van a mennyei reggeli/vacsora.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése