2013. november 30., szombat

Császármorzsa kölesből

Óriási smarni fan vagyok. A császármorzsa minden mennyiségben és feltéttel jöhet, azonban nem kevés pirulással be kell vallanom, hogy eddig bizony csak mirelitből készült nálunk, pedig a húgom már többször megmutatta a technikát, de soha nem sikerült elkészítenem, ezért már régen feladtam a kísérletezést, mondván, ami nem megy, azt nem kell erőltetni.
Aztán megláttam egy fotót Ritánál, és máris kitört rajtam a smarni mánia. Amikor láttam, hogy ez a császármorzsa kölesből készül, azonnal kíváncsi lettem, hogy vajon milyen íze lehet, ezért korábbi rossz élményeket feledve, azonnal indultam a bioboltba, és nekiestem most vagy soha alapon a smarnikészítésnek. Nos, nagyon finom lett, sokkal finomabb, mint a búzadarás változat, és óriási örömömre sikerült is, de annyi macera van vele, hogy legközelebb ipari mennyiségben készítem el, és lefagyasztom, az biztos!

Császármorzsa kölesből
Hozzávalók:
- 8 dkg köles
- 2,5 dl víz
- csipet só
- 12 dkg liszt
- 8 dkg (barna) cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 4 tojás
- 2 dl tejszín
- 8 dkg vaj
Elkészítés
A kölest egy lábosba borítjuk, felöntjük a vízzel, hozzáadjuk a csipet sót, majd lassú tűzön megfőzzük. Hagyjuk kihűlni, majd átmegyünk gyerekbe, és a kezünkkel szétmorzsoljuk.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből csipet sóval kemény habot verünk. A megfőtt köleshez hozzákeverjük a lisztet, a tojások sárgáját, a cukrot, a tejszínt és a citromhéjat. Végül óvatosan hozzáforgatjuk a tojáshabot is.
Egy nagy serpenyőt kerítünk, felolvasztjuk a vajat, beleöntjük a masszát, hagyjuk néhány percit magában sülni, amíg a massza egésze át nem veszi a sütési hőfokot (elkezd megszilárdulni). Egy fakanállal elkezdjük trancsírozni a tésztát, addig amíg szét nem esik apró darabokra (nekem örökkévalóságnak tűnt, amíg elértem ezt az állagot, többször ott tartottam, hogy falhoz vágom az egész serpenyőt tésztától). 
Ha eljutottunk idáig, akkor nagyon is megérdemeljük, hogy tányérra borítsuk a császármorzsát, jól megpakoljuk baracklekvárral (kakaóval, kinek mi tetszik), és elfalatozzuk a mennyei finomságot.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése