2013. november 23., szombat

Csokis nápolyi

Imádom a csokis nápolyit! Csak ritkán szoktam venni, mert a bolti valahogy olyan száraz, ízetlen, és nagyon kevés benne a csoki. Már régen gondolkodtam azon, hogy ki kellene próbálni a házi változatot, azaz a saját konyhámban elkészíteni. Csak mindig elcsábultam újabb receptekre, és az ötlet ötlet maradt. Aztán a heti bevásárlás során hirtelen felindulásból úgy döntöttem, most jött el a perc, amikor nekem el kell követni ezt a finomságot. Ugyanis éppen egy csokis nápolyit akartam a kosárba tenni, amikor félúton megállt a mozdulat: belém nyílalt a gondolat, hogy miért veszem meg, amikor én is meg tudom csinálni? Zacsi polcra vissza fel, agy hirtelen elindul, hogy vajon mi is kellhet egy ilyen csokis nápolyihoz. A három közgazdasági diplomámmal kikövetkeztettem, hogy nápolyi és csoki biztosan, ezért ezeket gyorsan be is gyűjtöttem a boltban. Aztán amikor hazaértem, azonnal nekiálltam receptet keresni, amit gyorsan meg is találtam Tücsökbogárnál. Nem haboztam, nekiestem az elkészítésnek, ami gyorsan megvolt, aztán már csak egy éjszakát kellett kibírni (hát, nem volt könnyű..), és már ehettem is a finomságot. Istenkirály!

Csokis nápolyi
Hozzávalók:
- 1 csomag 6 lapos ostya
- 35 dkg étcsoki (a csoki a lényeg, nem igaz? akkor miért fognánk vissza magunkat a mennyiséggel?)
- 12,5 dkg vaj
- 12,5 dkg cukor
- 3,5 dl tejszín
Elkészítés
A csokoládét vízgőz fölött megolvasztjuk. Nem vesszük le a tűzről, hozzáadjuk a vajat, a cukrot, és a tejszínt, és folyamatosan keverve főzzük tovább. Akkor jó, amikor a krém simává, bársonyossá válik, és a cukor teljesen elolvad (muszáj megkóstolni, igen, mert ellenőrizni kell, hogy elértük-e már a jó állagot..).
És az érdemi munka készen is van (mondtam én, hogy nem több órás melóra kell készülni a sütivel kapcsolatban). Kerítünk egy tepsit, magunkhoz vesszük az ostyalapokat, és a csokikrémet, és elkezdünk rétegezni. Ostyalap, a krém ötöde (szemmérték, ahogy sikerül), ostyalap, krém, és így tovább, a tetejére ostyalap kerüljön. És ennyi, mehet a fincsiség a hűtőbe egy éjszakára, másnap szeleteljük, és behabzsoljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése